به گزارش هنرآنلاین، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران سه‌شنبه یکم آبان ماه از نمایش محیطی "نقطه رهایی" دیدن کرد. در حاشیه این بازدید سعید جلیلی از انتقال ارزش‌های دفاع مقدس در قالب این نمایش ابراز خرسندی کرد. 

احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از تماشای این نمایش گفت: باید به دنبال زبان و بیان جذاب برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس باشیم.

وی عنوان کرد: نمایش خوبی بود، از گروهی که برای اجرای آن زحمت می‌کشند سپاسگزارم. بخش‌های گوناگونی داشت و در جاهایی که جنبه نمایشی بر جنبه گفتاری غلبه داشت، هیجان بیشتری ایجاد می‌شد و استقبال مخاطب هم بهتر بود.

مسجدجامعی با اشاره به لزوم انجام چنین فعالیت‌هایی تصریح کرد: دفاع مقدس بخشی از واقعیت زندگی و هستی ماست و از این نظر اجرای چنین نمایش‌هایی لازم است. کشور ما تاریخ طولانی‌ای دارد و چنین فراز و فرودهایی در تاریخش زیاد بوده است. این وقایع در شکل‌دهی هویت ایرانی و اسلامی ما بسیار تاثیرگذار و ماندگار است و کشور ما به خاطر همین خاطره‌ها و واقعیت‌ها ماندگار شده است. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پایان گفت: باید دائما به دنبال زبان و بیان جذاب برای منتقل کردن اثرگذار این مفاهیم باشیم و یک تأثیر عاطفی-عقلانی به طور توامان در ذهن مخاطب بگذاریم. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف اجرای نمایش‌هایی مانند نقطه رهایی است.

نمایش "نقطه رهایی" روایتی متفاوت از دفاع مقدس است که در آن با نوآوری در نحوه ارائه مضمون و فضاسازی دوران دفاع مقدس، روایتی از حضور یک رزمنده در جبهه‌های دفاع مقدس تصویر می‌شود. در این نمایش سعی شده با استفاده از جلوه‌های ویژه، انفجار، تیراندازی، نور و صدا فضای جبهه‌های جنگ برای بازدیدکنندگان تداعی شود. این نمایش محیطی در ۱۲ بخش گوناگون با حضور بیش از ۶۰ بازیگر در فضایی به وسعت ۱۰ هکتار اجرا می‌شود. اجرای "نقطه رهایی" از ۲۳ مهر ماه آغاز شده و تا دوم آبان ماه هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ در چهار نوبت متوالی اجرا می‌شود. 

حضور در این نمایش برای شهروندان آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان برای ثبت نام و دریافت بلیت می‌توانند به نزدیک‌ترین فرهنگ‌سرای محل سکونت خود یا نشانی noghterahai.ir مراجعه کنند. نشانی محل اجرای نمایش "نقطه رهایی" بزرگراه شهید همت (غرب به شرق)، بعد از بزرگراه شهید مدرس است. 

 

"خدایگان" دو اجرایی شد

نمایش"خدایگان" نوشته وودی آلن و به کارگردانی رحمت امینی در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه 2 تا 4 آبان ماه در دو نوبت 16 و 20 به روی صحنه خواهد رفت.

"خدایگان" با مشارکت گروهی از دانش‌آموختگان و دانشجویان رشته‌های مختلف و در امتداد پروژه‌های تعاملی مرکز تئاتر مولوی شکل گرفته است.

سارا اللهیاری، وحیدآقاپور، سام کبودوند، نویدجهانزاده، ابوذرساعدی، پژمان یاوری، نسیم تاجی، نازنین میهن، رضاغیور و حضور افتخاری فرزین محدث که پیش از این تجربه‌های متعدد بازیگری داشته‌اند در کنار جمعی از بازیگران مستعد، در نمایش "خدایگان" به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای دیدن اجرای ویژه نمایش "خدایگان" که تا 4 آبان ماه هر روز ساعت 16 و 20 به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

 

تروما

پوستر نمایش" تروما " رونمایی شد

پوستر نمایش " تروما" اثری اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی افسانه ماهیان با طراحی امیر اسمی رونمایی شد.

در این نمایش طناز طباطبایی، کاظم سیاحی و شقایق دهقان به ایفای نقش می‌پردازند.

افسانه ماهیان پیش از این کارگردانی آثاری چون "هم هوایی"، "سه جلسه تراپی"، "از زیرزمین تا پشت بام" و "کوکوی کبوتران حرم " را برعهده داشته است.

از دیگر عوامل می‌توان به منوچهر شجاع (طراح صحنه، لباس و نور )، محمدرضا جدیدی (آهنگساز و طراح صدا)، اوژن سید اشرفی (طراح ویدئو)، امیر سپهر تقی‌لو (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، روژان کردنژاد (منشی صحنه)، مصطفی قاهری (عکس و تیزر: مصطفی قاهری)، سارا حدادی (مشاور رسانه‌اى و روابط عمومى و تبلیغات) و youstudio (طراحی اقلام تبلیغاتی) اشاره کرد.

"تروما" از ۵ آبان ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه ایرانشهر، سالن ناظر زاده کرمانی به روی صحنه خواهدرفت و بلیت فروشی آن در سامانه ایران نمایش به آدرس irannamayesh.com آغاز شده است.