به گزارش هنرآنلاین، دو نمایش "خانه برنارد آلبا" به کارگردانی فرشاد یاری، "دیوار" به کارگردانی حامد رحیمی نصر، از اول آبان ماه سال جاری در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد اجراهای خود را آغاز خواهند کرد.

"خانه برنارد آلبا" اثر نمایشی تازه‌ای است که با اقتباس از نوشته معروف لورکا، با دراماتورژی و کارگردانی فرشاد یاری از 1 آبان ماه هرشب ساعت 17:45 در سالن شماره 3 این مجموعه روی صحنه می‌رود. تهیه کنندگی این اثر نمایشی بر عهده محمد قنبری است و این نمایش به مدت 15 شب روی صحنه خواهد رفت.

شیرین سامی، بهاره سعیدی، مرسده جهانی، مرجان متقی، شبنم اسکندری، سارا مقربی، فاطمه رحمانی، ملیکا جعفری پور، مریم شعبانی و یوکابد موسوی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش "دیوار" عنوان اثر نمایشی تازه دیگری به کارگردانی مشترک حامد رحیمی نصر و نادر علیمردانی است که این اثر نمایشی، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از تاریخ 1 آبان ماه سال جاری هرشب ساعت 19:15 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. حامد رحیمی نصر و نادر علیمردانی علاوه بر کارگردانی این اثر، در مقام بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش "در مضرات دخانیات" به نویسندگی آنتوان چخوف و کارگردانی مقداد اسلامی، عنوان اثر تازه دیگری است که هرشب ساعت 20:30 در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش پرمخاطب "عند از مطالبه"  به کارگردانی سامان خلیلیان و تهیه کنندگی نوید محمدزاده که از 25 مهر که اجراهای تازه خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده و با استقبال مخاطبان مواجه شده است، به مدت سی شب در سالن شماره 1 پردیس تئاتر شهرزاد در ساعت 20 روی صحنه خواهد رفت.

پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام ‌خلیل‌نژاد، محمدزوار بی‌ریا، مرتضی شاه‌کرم، الهه شه‌پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده و سیدعلی موسویان بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

 

سخنرانی "صدرالدین زاهد" در خانه تئاتر

صدرالدین زاهد، مترجم، بازیگر و کارگردان تئاتر، روز شنبه 5 آبان در خانه تئاتر سخنرانی خواهد کرد.

در این روز صدرالدین زاهد، مترجم، بازیگر و کارگردان تئاتر به تبیین موضوع "تاثیر صادق هدایت بر تئاتر ایران" خواهد پرداخت.

گفتنی است، این جلسه روز شنبه 5 آبان 1397 ساعت 18 در سالن اجتماعات خانه تئاتر، واقع در خیابان برادران مظفر جنوبی، نبش کوچه ماه، ساختمان آفتاب ،طبقه اول برگزار خواهد شد.

حضور علاقه‌مندان تئاتر در این برنامه آزاد است.

 

عاقبتی با "از کجا اومدیم" در تالار هنر

محمد عاقبتی در جدیدترین فعالیت خود با "گروه تئاتر ما" نمایش "از کجا اومدیم" به نویسنده گی مهدی چاکری را از نیمه آبان در تالار هنر به روی صحنه می‌برد. این اجرا با انگیزه جواب به سوال مهم کودکان درباره‌ تولد (که یکی از مهمترین سوال‌های آنهاست) تولید شده است.

نمایش "از کجا اومدیم" بخش اول از دوگانه‌ تولد و مرگ برای مخاطبان کودک است. اجرا مشخصا برای تماشاگران گروه سنی ٤ تا ٨ سال اجرا می‌شود. گفتنی است که این گروه در سال‌های اخیر تمرکزش را بر تولید و اجرای نمایش ویژه مخاطبان کودک و نوجوان قرار داده است.

 

اعضا انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر معرفی شدند

مجمع عمومی و انتخبات هیات مدیره انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر عصر روز شنبه 28 مهر 1397 در خانه تئاتر، برگزار شد.

در این مجمع که با حضور اعضاء انجمن پوستر برگزار شد، شهرام گیل آبادی، مدیرعامل خانه تئاتر و مهدی قلعه بازرس خانه تئاتر هم حضور داشتند. شهرام گیل آبادی و ابراهیم حقیقی سخنان کوتاهی در خصوص لزوم فعالیت انجمن پوستر و برنامه‌های آتی آن در جهت بهبود شرایط طراحی پوستر ایراد کردند.

سپس انتخابات هیات مدیره و بازرس انجمن برگزار شد که در نتیجه آن، آرش تنهایی، ابراهیم حقیقی و یحیی پاکدل به عنوان اعضاء اصلی هیات مدیره و مهدی فاتحی و پریسا فلاح زاده، به عنوان دو عضو علی البدل هیات مدیره انتخاب شدند.

همچنین کارنگ طیاری به عنوان بازرس اصلی و محمد صادق زرجویان به عنوان بازرس علی البدل این انجمن برگزیده شدند.

 

انتشار فراخوان تولید نمایش عروسکی و کودک در منطقه 16

دومین فرخوان مرکز هنرهای نمایشی فرهنگسرای بهمن در سال 97 با موضوع تولید نمایش عروسکی و نمایش کودک منتشر شد.

تولید آثار در گونه‌های مختلف نمایش عروسکی (دستکشی، نخی، تاپ تِیبِل، بونراکو و ....) و نمایش کودک، آموزش صحیح و اصولی، تمرین مداوم و اجرای باکیفیت موقعیت تولیدات در سالن مبارک فرهنگسرای بهمن و زیرنظر اساتید مجرب در دستور کار این مرکز قرار دارد.

 علاقمندان در تمامی رده‌های سنی تا سوم آبان ماه می‌توانند مشخصات خود را شامل، (نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد) به همراه عبارت"16a" به سامانه پیامکی 2000183716 ارسال کرده تا برای آزمون و تست اولیه فراخوانده شوند.

دبیرخانه تولید نمایش عروسکی و کودک با دعوت از هنرجویانی که در این فراخوان ثبت نام کردند، آزمون اولیه را برگزار کرده و افراد واجد شرایط را برای تولید نمایش عروسکی و کودک انتخاب می‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات اداری با شماره تفلن 55051386 تماس بگیرند.

 

خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم به تماشای "خاتون" می‌نشینند

نمایش "خاتون" به کارگردانی حسین عالم­بخش که در هفته اول اجرای خود مورد استقبال زیاد مخاطبان و مردم قرار گرفته بود، در ادامه اجرای خود میزبان خانواده‌­های شهدای دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای امنیت کشور می­‌شود.

در مراسم امروز خانواده شهدایی از جمله فنایی، صدرزاده، صادقی، حسنی، حبیبی، انصاری، سلطانمرادی و ضیائی حضور دارند که پس از اجرای نمایش از آنها تقدیر و تجلیل می‌­­شود.

بازیگران "خاتون" به ترتیب حروف الفبا شامل کریم اکبری مبارکه، علی برجی، سیروس اسنقی، بهار ارجمند، عطیه غبیشاوی، کیمیا ملائی و میلاد محمدزاده است که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند و قرار است روایتگر وقایعی از خرابه شام باشند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خرابه معروف شام در کنار قصر سبز یزید، مدتی از رفتن اسرا از شهر می‌گذرد و مسئولین حکومتی برای خرید آن خرابه به نزد "آسیه" پیرزن صاحب ویرانه می‌آیند. "آریحا" دختر کوچک نصرانی که یتیم است و نزد عمویش "یوحنا" که تاجر جوانی است به آنجا رفت و آمد دارد و با همبازی خود در حجره‌ای مشغول بازی است. مأمورین حکومت در هنگام حضور در خرابه با "حمیده" یکی از غساله‌های شهر که همدم "آسیه" است و "یوحنا" برخورد می­‌کنند و ...

نمایش "خاتون" روایتی از وقایع خرابه شام و شهادت حضرت رقیه (س) به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم­بخش از 22 مهر تا 14 آبان ماه ساعت 20 در مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. 

برخی از عوامل این نمایش عبارتند از: کارگردان و نویسنده: حسین عالم­بخش، دستیار کارگردان: محمد رحمانی، موسیقی: محمد فرشته­نژاد، طراح صحنه: ساسان فرهادپور، طراح لباس: سهیلا جوادی، طراح حرکت فرم: میلاد محمدزاده، مسئول هماهنگی و پیگیری: حسین بنیاد، مسئول اجرا: مبین دودانگی، مسئول مدعوین: اعظم توکلی­زاده، پشتیبانی: علیرضا یافتیان، گرافیست: امیر شهرابی، مشاور رسانه­ای: رامین سفری، عکاسان: ساناز طالبی و نیلوفر افشار.