به گزارش هنرآنلاین، "آگوست؛ اوسیج کانتی" عنوان اثری است که در ادامه جلسات نمایشنامه‌خوانی "عصری با نمایش"، خوانده می‌شود.

این اثر نوشته تریسی لتس است که در دو قالب نمایشنامه و فیلمنامه نوشته شده و در جلسه جدید "عصری با نمایش"، با کارگردانی سارا داروفروش خوانش می‌شود.

این اثر که توسط آراز بارسقیان ترجمه شده، روزهای پنجشنبه و جمعه 26 و 27 مهر ماه در خانه نمایش "مهرگان" روخوانی می‌شود.

"آگوست؛ اوسیج کانتی"که برنده جایزه پولیتزر و بسیاری جوایز معتبر دیگر همچون تونی، جایزه منتقدان تئاتر نیویورک و دراما دسک شده است، درباره زندگی یک خانواده بزرگ و از هم گسیخته است که با ناپدید شدن ناگهانی پدر بزرگ خود، دور هم جمع می‌شوند و ... و گروه اجرایی در توضیح خلاصه داستان آن به یکی از دیالوگ‌های متن اشاره کرده‌اند:

بیل: "تو آدم باملاحظه‌ای هستی باربارا، ولی روراست نیستی. احساساتی هستی ولی گذشت نمی‌کنی. یه زن خوب و معرکه و بامزه و شگفت‌انگیزی و من دوسِت دارم ولی خیلی رو اعصابی!"

همچنین براساس این نمایشنامه، نسخه‌ای سینمایی با کارگردانی جان ولز و با بازی جولیا رابرتز و مریل استریپ ساخته شده که برای هر دو بازیگر، جایزه اسکار را به ارمغان آورده است.

این اثر توسط گروهی دوازده نفره از بازیگران روخوانی می‌شود که اسامی آنها به این شرح است: سارا داروفروش: ویولت، معصومه احمدزاده: خاله متی فی، مریم قربانیان: کارن، حمیدرضا هدایتی: استیو، روژینا ابراهیمی: باربارا، آرش روستائیان: چارلی، روزبه شفیعی: بیل، رضا کاسب‌نیا: (کلانتر جیلبو ، چالز کوچولو)، آزاده صیفی: ایوی، رها اصغری: جین، طناز بهجت‌نیا: جونا، صحنه‌خوان: پانته‌آ یزدی.

این جلسه که آخرین جلسه "عصری با نمایش" در ماه مهر است، ساعت 15روزهای پنجشنبه و جمعه 26 و 27 مهر ماه در خانه نمایش "مهرگان" به نشانی خیابان انقلاب، قبل از پل کالج، خیابان خارک، بن بست اول برگزار می‌شود.

 

برج آزادی میزبان "بچه گرگ‌ها" می‌شود

نمایش "بچه گرگ‌ها" به نویسندگی نشمینه نوروزی و کارگردانی نرگس هاشم پور از 30 مهر در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه می‌رود.

"بچه گرگ ها" نمایشی است با فضا و مکان خاص که از داخل موزه اصلی برج آزادی با نشان دادن یک پروسه تمرین کارگاهی متشکل از‌ گروهی از بازیگران جوان تمرین کرده آغاز و به سالن اصلی کشانده می‌شود. این نمایش از ترکیب هنرهای مختلف و با مشارکت هنرمندانی از ایران و آلمان روی صحنه می‌رود. موضوع نمایش درباره انسان‌هایی است که در یک دنیای بینابینی دست و پا می‌زنند و تنها مهارتی که دارند تمرین کردن است. اما ماهیت این تمرین‌ها با آنچه ذهن ما عادت کرده  از تمرین می‌شناسد متفاوت است.

مرصاد بورقان، سپندار اعلم، مهدی قربانی، هدیه اصفهانی، حیان مدیر روستا، آرمیتا حرمتی، یاسمن عدل، جمیله صفائی، اطهر ‎نگهبانی، میلاد افواج، علی اصغر حسینی و نورا محمودی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: مشاور متن: علی شمس، دستیار کارگردان و برنامه‌ریزی: آیناز موسایی، طراح صحنه: منوچهر شجاع، طراح گرافیک: Carolyn Steinbeck، طراح صدا: امید دولتخواه، طراح نور:Ruzdi Aliji، تبلیغات فضای مجازی: امیر قایچی(تئاتر بازها)، طراح و ساخت ویدئو: آرمان مقدم، ساخت تیزر: سیاوش نقش بندی و فریده براتی، عکاس: برنا عماری، مدیر تولید و مدیر طرح: عمارت روبرو و مسئول امور بین‌الملل: کیمیا خطیب زاده.

نمایش "بچه گرگ‌ها" به نویسندگی شمینه نوروزی و کارگردانی نرگس هاشم پور از 30 مهر تا 14 آبان، همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 18:15 در برج آزادی روی صحنه می‌رود.

علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com مراجعه کنند.

 

برخورداری پیشکسوتان تئاتر از تست سلامت الکترونیک

تعدادی از پیشکسوت تئاتر با حضور در شرکت سلامت الکترونیک برکت از تست سلامت این شرکت بهره گرفتند.

تنی چند از پیشکسوت تئاتر روز سه‌شنبه 24 مهر 1397 به همت خانه تئاتر و همکاری شرکت سلامت الکترونیک برکت از چکاپ و پایش کل بدن مبتنی بر بستر سلامت الکترونیکی برخوردار شدند.

لازم به ذکر است، شرکت سلامت الکترونیک برکت، در حوزه سلامت الکترونیک و سلامت همراه فعالیت کرده و مجوز اپراتور سلامت الکترونیکی را در کشور ایران دارد. از فعالیت‌های این شرکت درایران و چند شرکت خارجی، ارائه خدمات پزشکی از راه دور و بدون حضور پزشک به بیمار است.

ژاله علو، اکبر زنجان پور، پرویز پور حسینی، سیاوش طهمورث، پری صابری، علی رفیعی، مجید قناد، مرجانه گلچین، مریم کاظمی، مریم معترف، سهراب سلیمی، محمود عزیزی، قطب الدین صادقی، کاظم هژیرآزاد، اصغر همت، افسر اسدی، مهدی قلعه، مهدی میامی، محمد امیریاراحمدی، بیژن افشار، سیامک زمردی مطلق و خسرو احمدی از جمله هنرمندانی بودند که برای انجام این تست در شرکت سلامت الکترونیک برکت حضور یافتند.

قابل ذکر است که در ادامه این حرکت، گروه‌های دیگری از هنرمندان پیشکسوت برای پایش سلامت اعزام خواهند شد.