به گزارش هنرآنلاین، نمایش "تجربه‌های اخیر" به نویسندگی امیررضا کوهستانی و کارگردانی سارا داروفروش از اول مهرماه در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش مهدی علی‌نژاد، مریم قربانیان، عقیل بهرامی، زهره زرگر، عسل لباسچی و رها اصغری به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این اثر نیز می‌توان به: مجری طرح: لیلا جعفری، طراح صحنه و نور: رضا حیدری، طراح گریم: تهمینه خرمی، لباس: پریسا غفوری، دستیاران: بهگل شهیدی و رضا کاسب نیا، عکاسان: امیر خدامی و نونا داروفروش، دستیار صحنه: محمد حسینی و سینا شجاعی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت (تصویر تئاتر)، مدیر تبلیغات: تصویر تئاتر، طراح پوستر و بروشور: فروغ یعقوبی ، گلناز گلچین و ساخت تیزر: مجتبی حسن زاده (تصویر تئاتر) اشاره کرد.

سارا دارو فروش در خلاصه این اثر نوشته است: نادیا و اندرو دو عاشق هستند که بنا بر تجربه و ایجاد تنوع در رابطه‌شان از هم دور می‌شوند و حاصل عشقشان دو دختر دو قلو به نام‌های انگرید و تریسی است، در ادامه تجربه ها، این افراد با ماجراجویی‌ها و حوادثی همراه می‌شوند که باید دید.

این اثر نمایشییک ماه هر روز به غیر از شنبه ها ساعت ۲۱ در سالن دو خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود. 

 

تعطیلی دو هفته‌ای "عصری با نمایش" 

برنامه "عصری با نمایش" که روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته برگزار می‌شود، در دو هفته پیش رو به دلیل همزمان شدن با ایام سوگواری دهه اول ماه محرم برگزار نمی‌شود.

این برنامه بعد از سپری شدن دهه اول ماه محرم، روال عادی خود را از سر خواهد گرفت و جلسات بعدی آن روزهای پنجشنبه و جمعه 5 و 6  مهر ماه برگزار خواهد شد که جزییات آن در خبرهای بعدی اعلام می‌شود.

دوره جدید برنامه "عصری با نمایش" با مدیریت آرش آبسالان و علی صلاحی روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته راس ساعت 15 در تماشاخانه "مهرگان" برگزار می‌شود.

نخستین دوره این برنامه با مدیریت آرش آبسالان و علی صلاحی اوایل دهه هشتاد و با هدف گسترش فضاهای حرفه‌ای تئاتر، شناسایی نمایشنامه‌های تازه و معرفی نمایشنامه‌های پیشین به نسل‌ جدید هنرمندان و مخاطبان تئاتر در کافه تریای اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شد و حال پس از 16 سال این برنامه بار دیگر احیا شده است و دوره جدید آن در تماشاخانه "مهرگان" واقع در خیابان خارک برگزار می‌شود.

 

فرهنگ سرای ارسباران میزبان سومین دوره مسابقه ملی آیینی" مقتل خوانی"

سومین دوره مسابقه ملی آیینی "مقتل خوانی" با هدف ارتقای فرهنگ عاشورایی و آشنایی نسل امروز با متون کهن و مستند قیام عاشورا و کاهش انحراف در انتقال پیام‌های واقعی به نسل جدید در گروه بزرگسال،  21 شهریور در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

شرط حضور و راه‌یابی شرکت‌کنندگان به مرحله نیمه نهایی مسابقه، آشنایی با مباحثی چون فن بیان، حماسه خوانی، شعرخوانی، آشنایی با مقتل و مقتل خوانی است.

حجت الاسلام حاج حسین فتحی، استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد، سید محمد سادات اخوی، امیرسیاوش مرزبان، حامد جوادزاده داوری این مسابقه را در دور نهایی برعهده دارند.

همچنین مراسم اختتامییه مسابقه ملی آیینی" مقتل خوانی" پنج شنبه 7 مهر ساعت 17:30 در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود و برگزیدگان راه یافته به دور نهایی تقدیر می‌شوند.

تاکنون دو دوره مسابقه ملی "مقتل‌خوانی" با هدف ارتقای انگیزه متن‌خوانی و کتاب‌خوانی در حوزه مذهبی و آئینی و کاهش انحراف در انتقال پیام‌های واقعی به نسل جدید در هر دوره با 12 برگزیده در ارسباران برگزار شده است.

تلفن گویای 20-22872818 داخلی (119) برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.