سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "چهارپایه‌‌ها" به نویسندگی و کارگردانی جعفر مهیاری و تهیه‌کنندگی کمپانی کمریا آریا در شهر بولونیا روی صحنه خواهد رفت.  

جعفر مهیاری در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: نمایش "چهارپایه‌‌ها" را در تاریخ نهم، دهم و یازدهم اکتبر (17 تا 19 مهرماه) در تئاتر کمریا آریا در شهر بولونیا اجرا خواهیم کرد و بازیگران این اثر نمایشی خودم، ماریا ادزاکووا و آزاده احمدیان هستند.

او داستان این نمایش را این‌گونه شرح داد و خاطرنشان کرد: در فضایی نامعلوم یک مرد ایرانی و یک زن ایتالیایی که هر یک بر روی چهارپایه‌ایی ایستاده‌اند، به صورت کاملا تصادفی باهم مواجه می‌شوند. آنها پس از آشنایی، شناخت و کشف یکدیگر، میل و علاقه‌شان به هم رشد کرده و تمایل به همراهی در آن‌ها افزایش می‌یابد اما آن دو به دلیل نگرانی از سقوط از چهارپایه‌ها جرات پایین آمدن از آن و نزدیک شدن به یکدیگر را ندارند تا اینکه یک اتفاق ساده این روند را تغییر می‌دهد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره سبک و شیوه اجرایی نمایش "چهارپایه‌ها" عنوان کرد: موضوع  نمایش در واقع پرداختن به انسان معاصر است که گرفتار محدودیت‌ها شده است و توان گام برداشتن و گذر از حصار خویش را ندارد. این نمایش ترکیبی از درام، حرکت و استفاده از موسیقی زنده سنتور با ترکیبی از حرکات مدرن است.

او در ادامه اضافه کرد: همچنین از متریال جدیدی در دکور نمایش استفاده شده است که تاثیر و رابطه مستقیمی با موضوع نمایش دارد و با قصه کاملا درآمیخته است. مخترع این متریال آقای ریموندو گله آنو است که ایتالیایی‌ست و برای این اختراع جایزه نوبل دریافت کرده و این اختراع شگفتی این نمایش خواهد بود.

جعفر مهیاری که هم اکنون مشغول تمرین نمایش "چهار پایه‌ها" در بولونیا ایتالیاست اظهار کرد: "چهارپایه‌ها" یک نمایش جدید و تولید شرکت کمریا آریا است و فعلا اجرای این اثر در هیچ جای دیگری جز ایتالیا قطعی نشده اما در صورتی‌که شرایط فراهم شود آن را در ایران به صحنه خواهم آورد.

لازم به یادآوری است ماریتا ادزاکووا، آزاده احمدیان و جعفر مهیاری بازیگران این نمایش هستند و آنه ماریا دستیار کارگردان، دبورا فورتیینی بازیگران و کروگراف و لوییزا گرانزوتتو مدیر اجرایی پروژه دیگر عوامل این نمایش هستند.