سرویس نمایش هنرآنلاین، صادق حسین‌پور، کارگردان نمایش خیابانی "دروازه‌های جهنم" تلاش این اثر را در راستای به چالش کشیدن مشکلات اجتماعی جامعه دانست و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: آنچه در این نمایش رخ داد، تصویری از زندگی روزمره و طنزی است که در زیر لایه‌های زندگی وجود دارد. در واقع این اثر با نگاهی طنز آمیز سعی داشت که بخشی از چالش‌های اجتماعی را به تصویر درآورد و ما نیز تلاش داشتیم که طنز به کار رفته در اثر، به سمت فکاهی و سطح نازل حرکت نکند.

او افزود: "دروازه‌های جهنم" دو کاراکتر را به تصویر می‌کشد که در قبرستان زندگی می‌کنند و سعی دارند که زندگی خود را دچار تغییر کنند. در اجرای این اثر، من تمام تلاش خود را  به کار بردم تا مفهومی فراتر از شکل ظاهری نمایش به مخاطب منتقل کنم اما در مورد میزان موفقیت این تلاش باید مخاطبان پاسخگو باشند البته به ظاهر استقبال خوب بود و مخاطبان راضی نشان می‌دادند.

این کارگردان درباره سطح کیفی آثار این دوره از جشنواره گفت: به نظر من سطح کیفی آثار نسبت به سال گذشته دچار افت بوده و شخصا آثار سال گذشته را بهتر از امسال دیدم.

حسین‌پور کمبود خلاقیت و نوآوری را از جمله مشکلات جشنواره دانست و بیان کرد: به نظر من نباید، آثار ارسالی به جشنواره صرفا روی یک خط حرکت کنند. متاسفانه برخی از دوستان با تغییرات کوچکی، آثار را مدام در این چرخه تکرار می‌کنند به همین خاطر آثار مناسبی که دارای خلاقیت و نوآوری هستند در جشنواره دیده نمی‌شود. در حالی‌که یقینا باید در هر دوره شاهد آثار تازه‌تری به لحاظ نگاه، فرم و اجرا باشیم.

او ادامه داد: نخستین شاخصه تئاتر جنبه سرگرمی و طراوات است زیرا ذات هنر اینگونه است اما این نخستین فصل است و فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد زیرا تئاتر جنبه روشنگری نیز دارد و به مخاطب تلنگر می‌زند تا بهتر ببیند و بشنود.

صادق حسین پور

این هنرمند تصریح کرد: البته این صحبت بدان معنا نیست که تئاتر به تنهایی می‌تواند فرهنگ مردم را غنی کند و به این معنا هم نیست که تئاتر چنین توانایی ندارد اما یقینا باید در کنار تئاتر عوامل مختلفی چون کتاب‌خوانی و ...  وجود  داشته باشد و نباید صرفا به یک جشنواره چند روزه بسنده کنیم.

حسین‌پور تئاتر خیابانی را دارای ذاتی منتقد دانست و گفت: ذات تئاتر خیابانی، به چالش کشیدن جامعه و مشکلات است به همین خاطر، من در کار خود به دنبال این جنبه بودم البته به نظر من برخی از آثار جشنواره بیشتر جنبه سرگرمی داشتند و این وجه چالشی را کمتر مد نظر قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، "دروازه‌های جهنم" به نویسندگی فارس باقری و با بازی محمد رسائلی و سعید نعمتی از شهرستان رشت، استان گیلان در دومین روز از سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در کنار دریاچه زریبار اجرا شد.

شایان ذکر است، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی مریوان تا چهارشنبه 14 شهریور ماه و با رقابت 28 اثر در مریوان ادامه دارد.