سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "آنشرلی با موهای خیلی قرمز" به نویسندگی فراز مهدیان دهکردی و طراحی و کارگردانی امیربهاور اکبرپوردهکردی از 25 تیرماه ساعت 19 با بازی حسام‌ الذاکرین، آرزو عبداللهی، مائده رفیعی و مهرداد حبیبیان در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه است. این اثر نمایش پیش از این از دانشگاه شهرکرد در بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی شرکت و به عنوان یکی از آثار برگزیده برای اجرای عمومی معرفی شده بود.

امیر بهاور اکبرپور دهکردی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری این نمایش گفت: پروسه ایده‌پردازی نمایشنامه حدود 3 ماه به طول انجامید و پس از آن متن اثر همزمان با اجرا، توسط نویسنده گروه‌مان فراز مهدیان دهکردی شکل گرفت. ابتدای نمایش همان قصه معروف آنشرلی است اما در ادامه برداشت و زاویه دید خودمان را ارائه کردیم.

او در ادامه درباره موضوع و مضمون این اثر نمایشی عنوان کرد: تم اصلی نمایش "آنشرلی با موهای خیلی قرمز" درباره قضاوت است که در نهایت براساس انیمیشن، فیلم و سریال آن پیش رفته‌ایم.

این کارگردان تئاتر ضمن بیان اینکه تمرینات نمایش 2 ماه به طول انجامید، درباره شیوه و سبک اجرایی خاطرنشان کرد: مخاطب در این نمایش با اپیزودهایی در هم تنیده روبرو است و هر چند که هر اپیزود شکلی رئالیستی دارد اما نمایش در فرم از سبک رئال خارج شده و المان‌های سورئال دارد. 

اکبرپور دهکردی درباره فضا و طراحی صحنه "آنشرلی با موهای خیلی قرمز" گفت: نمای کلی صحنه، ساده و بخشی از یک خانه است که تعریف مکانی که کدام قسمت از خانه است را ندارد و کاراکترهای نمایش، فضا را معنا می‌کنند. بخشی دیگر از صحنه برشی دیگر از خانه است که ترجیح می‌دهم آن را عنوان نکنم چرا که جذابیت آن از دست می‌رود. 

او درباره موسیقی این اثر نمایشی اظهار داشت: نمایش با موسیقی و ملودی معروفی به شکل زنده آغاز می‌شود که آهنگساز آن مهرداد حبیبان است و در طی نمایش نیز سه قطعه موسیقی به صورت پلی بک پخش می‌شود که آهنگسازی و تنظیم آن را حبیبان انجام داده است. 

امیربهاور اکبرپوردهکردی درباره استفاده از عروسک در این اثر نمایشی تصریح کرد: عروسک تصویری از چیزی است که تنها چند ثانیه در این نمایش استفاده می‌شود و لحظاتی است که مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌کند.  

این کارگردان جوان تئاتر ضمن بیان اینکه یک ماه است که به منظور ادامه فعالیتش در عرصه تئاتر به تهران آمده است، گفت: در شهرکرد محدودیت‎هایی به لحاظ زیرساختی و امکانات وجود دارد ضمن اینکه نهادهای مرتبط با تئاتر حمایت چندانی به لحاظ اقتصادی و مالی از این هنر نمی‌کنند. حدود سه سال است که در شهرکرد مشغول فعالیت در عرصه تئاتر هستم و دو نمایش را نیز در جشنواره تئاتر فجر به صحنه آورده‌ام اما به ادامه فعالیت در آنجا چندان امیدوار نیستم. این نمایش متحمل هزینه‌های بسیاری شده است و امیدوارم مورد حمایت مخاطبان قرار گیرد. 

او در پایان صحبت‌هایش با اشاره به اینکه عوامل نمایش اکنون در کوی دانشگاه تهران اسکان دارند، عنوان کرد: حمایت‌هایی از سوی دانشگاه شهرکرد و اداره فرهنگ و ارشاد این شهر به منظور اسکان عوامل نمایش شده است اما با توجه به شرایط، ناکافی است و دچار مشکلاتی هستیم. متاسفانه به دلیل بالا بودن هزینه تبلیغات نتوانستیم مانند دیگر آثار نمایشی اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشیم اما خوشبختانه مخاطبانی که تاکنون به دیدن این اثر آمده‌اند آن را به دیگران معرفی کرده‌اند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: تهیه کننده: بهزاد صفار، دستیار کارگردان: مائده رفیعی، طراح و پردازش نور: عادل محمدیان، طراح صحنه: امیربهاور اکبرپوردهکردی و بهزاد صفار، مدیر صحنه: صالح صمیمی، منشی صحنه: ساناز مرتضی، طراح لباس: سیدمهدی حسام‌الذاکرین، دوخت لباس: آمنه عباسی، دستیار لباس: مارال رحیم‌دزفولی، تنظیم و انتخاب موسیقی: مهرداد حبیبیان، ساخت عروسک: محبوبه حسام‌الذاکرین، گریم: آرزو عبداللهی، طراح پوستر: پوریا لندی، ساخت تیزر: علی رضا مروی و اردوان آشناگر و عکاس: مینا ربیعی و سیاوش رییسی. 

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.