به گزارش هنرآنلاین، نمایش "یک روز تابستانی" به کارگردانی پارسا پیروزفر با بازی رضا بهبودی، پارسا پیروزفر و سوگل قلاتیان در سالن دکتر ناظر زاده کرمانی اجرای عمومی خود را آغاز کرد.

نمایش "یک روز تابستانی" در حالی اجرای عمومی خود را در این مجموعه تئاتری آغاز کرد که با استقبال قابل‌توجه مخاطبان تنها تعداد بسیار محدودی از ظرفیت‌های بازشده تا روز سه‌شنبه 2 مردادماه در سایت تیوال باقی‌مانده است.

 

آمار مخاطبان دو نمایش‌ تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد

نمایش‌های"آمیز قلمدون" به کارگردانی هادی مرزبان با ۱ هزار و 459 مخاطب و "درنیومده بود" به کارگردانی سعید زارعی با 719مخاطب، به اجرای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان دادند.

نمایش‌های "آمیزقلمدون" و  "درنیومده بود"، که به ترتیب از 24خرداد و 3تیرماه در ساعت‌های 19 و 21 اجرای عمومی خود را در سالن‌ ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بودند، شامگاه جمعه 22 تیرماه به کار خود در این مجموعه پایان دادند.

نمایش "آمیزقلمدون " به کارگردانی هادی مرزبان در 23 اجرای خود پذیرای 1 هزار و 459مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 769 مخاطب با بلیت‌های 40 و 30  هزار تومانی، 345 مخاطب با بلیت‌های 15 و 20 هزار تومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 345 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش "آمیزقلمدون" طی 23 اجرا مبلغ 33 میلیون و 980هزار تومان بوده است.

نمایش "درنیومده بود" به کارگردانی سعید زارعی نیز در 16 اجرای خود پذیرای 719 مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 378 مخاطب با بلیت‌های 25 هزار تومانی و 181 مخاطب با بلیت 20 هزار تومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 160 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش "درنیومده بود" طی 16 اجرا مبلغ 13 میلیون و 70 هزار تومان بوده است.

 

معرفی نمایش‌های جدید تئاترشهر 

با پایان یافتن اجرای چند نمایش در تالارهای مختلف تئاتر شهر، اسامی تازه‌ترین آثار نمایشی این مجموعه در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، معرفی شدند.

در تالار اصلی نمایش "خسیس" نوشته ژان بایتیست مولیر، کارگردانی مریم کاظمی و بازی حسین محب اهری، جمشید جهانزاده، ساقی زینتی، افشین زارعی، هومن رهنمون، میلاد رمضانی ورجاوند، عرفان میدانلو، حسام کلانتری، حسین مزینانی، نازنین صفا، مهراد زمانی، فاطمه خدابنده لو، سعید قره داغلی، حسن همتی، سعید تاجیک، مهدی رمضانی، شادی کارآیین، نرگس صفامنش، سمیه بیگی، سعید طاهرخانی، مجید مظفری، تانیا زارع، شقایق اصلانی، پدرام قره خانی، بیتا اتفاق، سما احمدی، سبا کریمیان، امیرعلی بنی هاشم، باران خسرو نژاد، مانی مصحفی، فریماه کیهانی، افرا فردافشار ساعت 20 با مدت زمان 120 دقیقه و قیمت بلیت 35 تا 40 هزار تومان روی صحنه می‌رود.

در تالار چهارسو با پایان یافتن نمایش "دیر راهبان" به کارگردانی کیومرث مرادی نمایش جدیدی با عنوان "ریچارد سوم اجرا نمی شود" به نویسندگی ماتئی ویسنی یک و کارگردانی روح الله جعفری از روز 29 تیر ماه روی صحنه می‌رود. در این اثر نمایشی که ساعت 19:45 با مدت زمان 90 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان به صحنه می‌رود حمید رحیمی، نسیم شجاعی، پوریا سلطان‌زاده، شهاب عباسیان، حسام‌الدین مختاری، مهدی بجستانی، محمد فرجی‌پو، آذر خوارزمی، حمید حبیبی‌فر، ندا حاجی‌بابایی، رضا علوی، کامیار محبی، مجید رحمتی  به عنوان بازیگر حضور دارند.

"سس توت فرنگی"عنوان نمایش جدیدی به نویسندگی سپیده فلاح فرد و کارگردانی مهدی پاشایی است که از روز اول مرداد ماه با بازی مهدی زمین پرداز، علیرضا مهران، سمیرا حسن پور، سحر صباغ سرشت، پرستو علیزاده، منصور عربی و سهیل برخورداری ساعت 19 با مدت زمان 55 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان در تالار قشقایی به صحنه می‌رود. در همین تالار از روز اول مرداد نمایش جدید دیگری با عنوان "گزارش وضع هوا" به نویسندگی و کارگردانی عاطفه تهرانی ساعت 20:30 با مدت زمان 45 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان اجرای خود را آغاز میکند.  ساسان قلی پور، نازنین میهن، امین حسن‌زاده، نورا کاظمی، سنا میرجعفری و فرهنگ اسکندری بازیگران این اثر نمایشی هستند. این در حالی است نمایش "تو مشغول مردنت بودی" به نویسندگی کامران شهلایی، کارگردانی مژگان خالقی و بازی معصومه کریمی، نوید بانی، فائزه بختیار و فاطمه بختیار نیز تا روز جمعه 29 تیر ماه ساعت 20 با مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان  به اجرای خود در تالار قشقایی ادامه می‌دهد.

در تالار سایه مجموعه تئاترشهر نیز پس از پایان اجرای نمایش‌های "پلاس پلاس به توان دو" به کارگردانی سینا شفیعی و "تئاتر قجری" به کارگردانی داریوش رعیت دو اثر نمایشی جدید از روز چهارشنبه  27 تیرماه میزبان علاقه‌مندان تئاتر در دو نوبت مختلف خواهد بود.

"پانزده سال آینده" عنوان نمایش جدیدی به نویسندگی مهدی کوشکی، کارگردانی سعید زارع و بازی مهدی محمدی است که از تاریخ یاد شده ساعت 18:30 با مدت زمان 45 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان میزبان مخاطبان در تالار سایه خواهدبود. این در حالی است که در همین تالار از روز 27 تیرماه نمایش "باغ آلبالوی من" به نویسندگی و کارگردانی سارا مخاوات و بازی نازنین احمدی، پرنده علایی و هاله گرجی ساعت 20 با مدت زمان 50 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان روی صحنه می رود.

در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر نیز نمایش "تلاش مذبوحانه ژان پل برشتوک پنجم برای تبدیل دنیا به جای بهتری برای زندگی" به نویسندگی محمدحسین معارف و کارگردانی آناهیتا قرچه ساعت 18 به مدت زمان 50 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان تا روز جمعه 29 تیر اجرا می‌شود. خشایار قرچه و حسام افسری بازیگران این نمایش هستند.    

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com   مراجعه کنید.