به گزارش هنرآنلاین، شامگاه دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه با حضور حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون نمایش "ابلوموف" به کارگردانی سیاووش بهادری راد اجرای عمومی خود را در ایرانشهر آغاز کرد.

حسن فتحی پیش از آغاز این نمایش گفت: بسیار جسارت می‌خواهد که یک اثر ادبی را در قالب اثری نمایشی اقتباس کرد و خوشبختانه نسل سیاوش بهادری راد این هوشمندی و جسارت را دارد که بنا به فراخور زمانه آثار مهم روسی را اقتباس کند. بی‌شک اقتباس از این اثر مهم روسی بی‌مناسبت به شرایط تاریخی و اجتماعی‌مان نیست و امیدوارم جامعه ما با هشداری که چنین اثری می‌دهد هشیار باشد و از اختلال ابلوموفیسم یعنی خیال‌پردازی به‌دوراز عمل مصون بماند.

همچنین پیش از نمایش "ابلوموف" نیز نمایش "خاطرات هنرپیشه نقش دوم" به کارگردانی افشین زمانی در این مجموعه تئاتری اجرای عمومی خود را آغاز کرد. در این نمایش محمد معتضدی، ویدا جوان، محمدرضا خادمی، ‌مونا کرمی، جوانه دلشاد، ‌سهیل محزون و... به‌ عنوان بازیگر، مهسا منصوری دستیار کارگردان، عباس اسکندریه، آرش تخیری مدیران صحنه، عسل حسینی سیانکی عکاس، فرید علی‌اکبری ساخت تیزر، سینا نورائی طراح پوستر و دپارتمان تئاتر نورا روابط عمومی و تبلیغات در این نمایش همکاری می‌کنند.

شایان‌ذکر است مطابق جدول زمان‌بندی‌شده این مجموعه نمایش‌های "خاطرات هنرپیشه نقش دوم" و "ابلوموف" به ترتیب در ساعت‌های 19 و 21 از 24 اردیبهشت‌ماه تا دوشنبه 21 خردادماه به صحنه می‌روند.

 

سفیر فرانسه مهمان "آنتی گون" شد

"فرانسوا سنمو" سفیر فرانسه شامگاه دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه به تماشای نمایش "آنتی گون" به کارگردانی علی راضی نشست.

"فرانسوا سنمو" سفیر فرانسه شامگاه دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه به تماشای نمایش "آنتی گون" به کارگردانی علی راضی نشست. همچنین دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، رضا کیانیان، شیرین یزدان بخش و هومن شاهی نیز تاکنون به تماشای این نمایش نشسته‌اند.

نمایش "آنتی گون" با بازی صابر ابر، ناتالی متی، نوال شریفی طبق جدول زمان‌بندی‌شده این مجموعه از 16 اردیبهشت تا 12 خرداد در سالن استاد سمندریان به صحنه می‌رود.

 

"لافکادیو" در نیاوران به صحنه رفت

نمایش کودک "لافکادیو" به کارگردانی احمد تیموری از 23 اردیبهشت در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

این نمایش که نوشته شل سیلور استاین و برگردان احمد تیموری است، حکایت شیری است که از دنیای حیوانات دل می‌کند و به اجتماع انسان‌ها می‌آید. مثل انسان‌ها لباس می‌پوشد و غذا می‌خورد. اما پس از مدتی در برزخ بین انسان یا شیر بودن گرفتار می‌شود و …

این داستان با موضوع از خود بیگانگی و کشف هویت واقعی و درونمایه روانشناسی– اجتماعی با بیان خودمانی و طنز سیلور استاین، داستانی باورپذیر است.

بازیگران این نمایش سپیده زینلی، عطا مقیمی و پویا یزدانجو هستند و دیگر عوامل آن عبارتند از: طراح صحنه و لباس: سپیده زینلی و آهنگساز: محمد نجفی.

گفتنی است نمایش کودک "لافکادیو" به کارگردانی احمد تیموری از 24 اردیبهشت تا 31 خرداد، ساعت 18 به جز روزهای شنبه و سه شنبه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‎رود. علاقمندان می‎توانند جهت تهیه بلیت با شماره 09306224565 تماس گیرند و یا به گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.

 

بزرگداشت "حکیم عمر خیام" در رادیو نمایش

به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت حکیم عمر خیام، دو نمایش رادیویی از رادیو نمایش پخش می‌شود.

"هنگامه یار" عنوان نمایشی است که بهناز امینی آن را نوشته و به فرازی از زندگی حکیم عمر خیام نیشابوری می‌پردازد.

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون علی زرینی، محمودرضا قدیریان، بهرام ابراهیمی، باقر کریم پور، کرامت رودساز، عرفان ابراهیمی، محمد مجدزاده و بهادر ابراهیمی به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش رادیویی به کارگردانی آشا محرابی، تهیه کنندگی: اشرف السادات اشرف نژاد، صدابرداری: رضا طاهری و افکتوری محمدرضا قبادی‌فر روز پنج شنبه 27 اردیبهشت ساعت 21:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

همچنین نمایش "هدیه" که در همین روز ساعت 9:15 دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود را فاطمه حسن‌وند نوشته و داستان دختری است که در روز تولدش اشعار خیام را هدیه می‌گیرد اما....

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون: شیوا رفیعیان، مونا صفی، شیرین سپه راد، بهرام سروری نژاد، امیر زنده دلان به ایفای نقش می پردازند و مینو جبارزاده کارگردانی آن را بر عهده دارد.

شهلا نیساری تهیه کننده، علی حاجی نوروزی صدابردار و نرگس موسی پور افکتور این نمایش رادیویی هستند.

 

دور جدید نمایش‌های مرکز تئاتر مولوی آغاز می‌شود

نمایش های "مائو بودن"، "یرماغ" و "مده آ" در مرکز تئاتر مولوی به صحنه می‌روند

دو نمایش "مائو بودن" به کارگردانی حامد سلیمان زاده و "یرماغ" به کارگردانی مریم محمدی در سالن اصلی و نمایش "مده آ" به کارگردانی ناهید حاجی محمدی در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی، در دور جدید اجراهای این مرکز به صحنه می‌روند.

نمایش "مائو بودن" از 26 اردیبهشت، هر شب ساعت 18:30، نمایش "یرماغ" از 27 اردیبهشت، هر شب ساعت 20:30 و نمایش "مده آ" از 28 اردیبهشت، هر شب ساعت 19:30 به روی صحنه این مرکز تئاتر دانشگاهی می‌روند.

قابل ذکر است در نمایش "مائو بودن" حسین خانی، سپهر سلیمی، محمد مازندرانی، مجید گنجی، امیر دولتخواه، حامد بدیعی، محمد مرادیا، اشکان دلاوری، مهربان خداوردی، سحر روانبخش، حسین نثاری، مریم کیان پیشه، بهراد رفیعی، طناز رضایی، سروناز جمشیدی، شبنم بهنام پور و معصومه خالدی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین بازیگران نمایش "یرماغ"، مهتاب محسنی، محیار احمدی، حمید صدری، سالار خمسه، علی تارمی، بردیا زاهدی، محمد رضا منصوری، عادل شادرو، امیر حسین عشق آبادی، رامین مرادی جاوید، مجید عمانی، رسول سوری، رضا منفرد و محمد علی امید هستند.

و نیز در نمایش "مده آ" شهزاد وجدانی به ایفای نقش می‌پردازد.

 از علاقمندان دعوت می‌شود برای دیدن آثار مذکور، به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به نشانی خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

همچنین بلیت این آثار در سایت تیوال و یا به صورت حضوری در گیشه مرکز تئاتر مولوی قابل تهیه است.

 

حسن فتحی "کافه پولشری"را افتتاح می‌کند

نمایش "کافه پولشری" الهام پاوه‌نژاد شامگاه پنجشنبه 27 اردیبهشت و با حضور حسن فتحی کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون، اجرای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز می‌کند.

نمایش "کافه پولشری" نوشته آلن وتز که توسط اصغر نوری ترجمه شده است، داستان زنی را روایت می‌کند که به تنهایی کافه‌ای را راه‌اندازی می ‌ند. الهام پاوه نژاد علاوه بر کارگردانی، بازیگر این اثر نمایشی نیز هست.

"کافه پولشری" با آغاز ماه رمضان هر شب ساعت 22 در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود و در هر اجرا میزبان چهره‌های هنری خواهد بود که به همراه مخاطبان به تماشای این اثر می‌نشینند.

گلناز گلشن طراح لباس، سارا اسکندری طراح گریم، علی بوستان انتخاب موسیقی و گرافیک، سید فرشاد هاشمی مدیر تولید، سروناز نانکلی برنامه ریز و دستیار کارگردان، امیرعلی نانکلی مدیر صحنه، ایلیا شمس مدیر تبلیغات، آزیتا سمناک عکاس و رضا موسوی سازنده تیزر نمایش "کافه پولشری" هستند.

علاقه‌مندان برای حضور در "کافه پولشری" می توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.