سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "سلام، خداحافظ" اثر آثول فوگارد، ترجمه محمود کیانوش و به کارگردانی و بازنویسی خشایار خلیل‌خانی از 27 بهمن ماه ساعت 19:15 در سالن شماره دو پالیز روی صحنه است. بازیگران این اثر نمایشی پانته‌آ قدیریان و محمدرضا هاشمی هستند.

خشایار خلیل‌خانی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب نمایشنامه "سلام، خداحافظ" برای اجرا گفت: آثول فوگارد این اثر را با انتقاد به حکومت آپارتاید در آفریقای جنوبی نگاشته است که حرف‌های مشترکی با جامعه ما دارد. به همین دلیل علاقمند شدم تا حرف‌های این اثر را به روی صحنه تئاتر بزنم. این نمایشنامه دربرگیرنده مفهوم سوسیالیستی جالبی است که حتی بنیان خانواده هم نمی‌تواند در برابرش مقابله کند.

او در خصوص بازنویسی این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: درام و داستان اصلی تغییراتی نداشته است اما برخی از نشانه‌ها و کدهای نمایشنامه با جامعه ما هماهنگی و سنخیتی نداشت و برای آنکه مخاطب ایرانی درک و ارتباطی عمیق‌تری از مفاهیم نمایش داشته باشد، تغییراتی در آن ایجاد کردم تا نمایش فضایی مرتبط با زندگی مردم کشورمان داشته باشد.

کارگردان نمایش "سونات اشباح" درباره شیوه و سبک اجرایی نمایش "سلام، خداحافظ" عنوان کرد: شیوه اجرایی ما نزدیک و مایل به رئالیسم است و همچنین فضای فانتزی در آن وجود دارد که باعث شده تا شیوه اجرایی‌مان رئال مطلق نباشد. طراحی صحنه نیز مینی‌مال و مفهومی است که به صورت بسیار ساده و بدون پیچیدگی در خدمت اجراست.

 خلیل‌خانی داستان نمایش "سلام، خداحافظ" را این‌گونه توضیح داد و گفت: داستان درباره دختری از خانواده‌ای مذهبی است که در دهکده کوچکی زندگی می‌کند. او به دنبال زندگی آزاد تصمیم به فرار می‌گیرد. این دختر پس از 12 سال به دنبال سهم ارث خود به خانه باز می‌گردد که با برادرش مواجه می‌شود...

دیگر عوامل نمایش "سلام، خداحافظ" عبارتند از: تهیه کننده: کمپانی تئاتر امید ایران و موسسه پادمآرت، طراح صحنه و لباس:  مهشید جوادی، طراح گریم: لعیا خرامان، ساخت موسیقی: بردیا تحویلدار، طراح پوستر و گرافیک: هادی جلدی، عکاس: ساینا قادری، مدیر تبلیغات: علی ژیان، مدیر صحنه: بهروز جعفری، گروه کارگردانی: آریا تحویلدار و پریما ابوالصدق، مجریان گریم: عطا عارفی و شکیبا احدی زاده، دوخت لباس: زهرا بهرامی، مدیر تولید: علی شاهانی، ساخت تیزر: سجاد ایرانمنش، دستیار صحنه: امیرحسین حاجی خانی و سرپرست ساخت دکور: سید مصطفی طباطبایی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را که تا 11 اسفند ماه به روی صحنه است را از سایت تیوال تهیه کنند.