سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "دریازدگی" نوشته سینا شفیعی و به کارگردانی مسعود بیگلری و سیدمحمدرضا مرتضوی از 12 بهمن‌ماه ساعت 17 در تئاتر باران روی صحنه است و بازیگران این نمایش سیدرهام عسگرپور، مهناز میرزایی، ریحانه یزدان‌یار و هستی بحری هستند. این اثر نمایشی در بخش مسابقه بین‌الملل سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه رفت و نامزد بخش نمایشنامه‌نویسی و بازیگری زن این رویداد شد.

مسعود بیگلری یکی از کارگردان‌های این نمایش است که فعالیت خود را در عرصه بازیگری تئاتر، از سال 90 آغاز کرده و در سال 92 نیز شروع به فعالیت در زمینه کارگردانی تئاتر کرده است. او در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "دریازدگی" گفت: داستان این نمایش درباره پیرمرد و پیرزنی است که در 70 سالگی تصمیم می‌گیرند به شهری سفر کنند که بیشتر عمر کنند. اما شهر مورد نظر قواعد خاص خود را دارد... 

او در ادامه افزود: در هر جایی از دنیا یک سری معامله صورت می‌گیرد؛ مثلا اینجا عشق را از ما گرفته و عمر را می‌فروشند. نمایش "دریازدگی" شرح نقش عشق در زندگی آدم‌ها است.

بیگلری سبک اجرایی این نمایش را کلاژ و ترکیبی از شیوه‌های نمایشی عنوان کرد و یادآور شد: در اجری این نمایش یک سری از قراردادها از دل متن است و قراردادی است میان کارگردان و مخاطب که شاید باورپذیر نباشد اما در روند اجرا قابل قبول و لذت‌بخش خواهد شد. نمایشنامه سورئال است و بازی‌ها رئال است. کارگردانی هم فضایی ذهنی داد اما واقع‌گراست.

این بازیگر و کارگردان تئاتر کرج درباره فضا و طراحی صحنه نمایش اظهار داشت: صحنه به شکل سفید و مشکی و فرمی قرینه دارد. ابزارهایی نیز در صحنه است که در ابتدای نمایش ماهیتی ندارند اما رفته رفته تبدیل به اشیایی کاربردی خواهند شد.

او در خصوص انتخاب بازیگران "دریازدگی" گفت: بازیگران این نمایش همگی از هنرمندان تئاتر استان البرز هستند که برخی از آن‌ها در تهران نیز فعالیت داشته‌اند و موفق به دریافت جوایزی از جشنواره‌ها بوده‌اند.

مسعود بیگلری در پایان اظهار داشت: گروه نمایش ما با نام "هویت" 5 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و در جشنواره‌ای چون فجر، کودک و نوجوان و رضوی حضور پیدا کرده و جوایزی نیز دریافت کرده است.

یادآور می‌شود نمایش "دریازدگی" در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مورد توجه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و او پس از تماشای این نمایش در توییتی تصریح کرد: تئاتر "دریازدگی" را دیدم، کاری از جوانان خلاق کرج با مضمون خانواده، عشق و زمان.

دیگر عوامل این اثر عبارتند از: تهیه کننده: مرتضی مرادی، مشاوران کارگردان: سعید حسنلو و سینا شفیعی، طراح صحنه: سیدمحمدرضا  مرتضوی، طراح لباس: سحر هنرور، طراح پوستر و بروشور: مهدی دوایی، طراح نور:  مسعود بیگلری، طراح گریم: یلما شهباززاده، آهنگساز: یوسف قربانی، دستیار کارگردان: عطا نامجوفر، منشی صحنه: آیدا هاشمی و مینا بیگلری، مدیر صحنه: آریا داراب‌پور، دستیار صحنه و لباس: محمد امیری، تبلیغات: آریا داراب‌پور و الهام یوسفی، ساخت و اجرای دکور: عطا نامجوفر و مسعود سقلاطون‎‌نیا، روابط عمومی:  مریم رودبارانی و عکاس: فاطمه یزدانیار و شیما مردانی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.