به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر، شنبه 30 دی‌ماه سومین روز جشنواره تئاترفجر در حالی به پایان رسید که برخی از نمایشها فراتر از انتظار ظاهر شدند و استقبال بینظیری از نمایش‌های مجموعه تئاتر شهر شکل گرفت.

استقبال از بازگشت داریوش فرهنگ به تئاتر و چند نکته دیگر...

سومین روز جشنواره در مجموعه تئاتر شهر، روز خاطره‌انگیزی بود و اتفاقات زیادی را به همراه داشت. ساعت 16 و 18:30 نمایش "سوپ بوقلمون" از بابلسر در سالن سایه به صحنه رفت. داستان این اثر درباره رنگ عوض کردن افراد در موقعیت‌های مختلف سیاسی اجتماعی بود، اما به نقل از خبرگزاری مهر علی رغم انتظاراتی که پیش از اجرا برای دیدن این نمایش وجود داشت، آنچنان نتوانست مورد قبول مخاطبان قرار گیرد. به گفته یکی از تماشاگران دکور این اثر لغزان بوده و تماشاگران تا پایان اجرا ترس از فرو ریختن دکور را داشته‌اند که خوشبختانه این اتفاق ایجاد نشده است.

نمایش "هنر" به کارگردانی وحید رهبانی شب گذشته با استقبال کم نظیری از سوی تئاتر دوستان همراه شد و به نوعی تنور جشنواره را گرم کرد. میزان رضایت از این اجرا به اندازهای بود که خبرگزاریهایی همچون مهر و ایسنا درباره این اثر مطلبی را به نگارش در آورند و آن را یکی از موفق‌ترین اجراهایی که تئاتر شهر در این سه روز میزبان آن بوده معرفی کردند.

از نکات قابل تامل این اجرا فیلمبرداری یکی از تماشاگران در هنگام اجرای این اثر بوده است. این تماشاگر فیلم همزمان و به صورت زنده در فضای مجازی منتشر کرده که واکنش های زیادی را به همراه داشته است. یکی از این واکنش‌ها مختص به حواشی الدوله سایت ایران تئاتر است. حواشی الدوله این مسئله را اپیدمی ویروس موبایل در بین تئاتر دوستان توصیف کرده و خواستار جلوگیری سریع از آن شده است.

"هنر" ماجرای خرید یک تابلو نقاشی سفید رنگ با رگه‌هایی از خطوط مورب سفید است که باعث به وجود آمدن اختلاف بین سه دوست قدیمی میشوود. داریوش فرهنگ، محسن حسینی و امید روحانی بازیگرانی بودند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

نمایش دیگری که شب گذشته میزبان مخاطبان در مجموعه تئاتر شهر شد، "مانوس" به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده بود که در زمان اجرای عموم خود، بسیار مورد استقبال قرار گرفته بود. به نقل از خبرگزاری مهر این نمایش با تغییر برخی از بازیگران نسبت به اجرای عمومی آمادگی لازم برای اجرا را نداشته است. آنچنان که تعدادی از تماشاگران در هنگام اجرا سالن را ترک کردند.

داستان این اثر درباره مساله مهاجرت و حضور ایرانیانی است که به صورت غیر قانونی قصد مهاجرت به استرالیا را دارند و ناخواسته به جزیره مانوس فرستاده می‌شوند.

آخرین اجرای "مفیستو" در فجر!

نمایش "مفیستو" به کارگردانی مسعود دلخواه دیگر اثری بود که ساعت 18 روز گذشته در تالار مولوی به صحنه رفت. این نمایش که آخرین اجرای خود را در جشنواره پشت سر می گذاشت، مورد استقبال نسبی تئاتر دوستان قرار گرفت. به نقل از خبرگزاری مهر در اجرای شب گذشته این نمایش که هیات داوران نیز در آن حضور داشتند چند بار بالانویس نمایش قطع شده است. براساس اخبار رسیده این طور به نظر می‌رسد که نمایش "مفیستو" بعد از جشنواره فجر اجرای دوباره‌ای در سالن مولوی خواهد داشت.

عمارت روبه‌رو؛ جایی که توت فرنگی ها به قتل رسیدند!

یکی از نمایش هایی که برخلاف انتظار عموم، شب گذشته مورد استقبال بسیاری از تئاتر دوستان قرار گرفت، نمایش "مرگ قطعی است" از کشور آلمان بود که در ساعت های 16 و 18 به صحنه رفت. تماشاگران در این نمایش شاهد به قتل رسیدن توت فرنگیها با شیو‌ههای متعددی بودند که خانم آیرکلر آن‌ها را به فجیع‌ترین شکل ممکن برای مخاطبان به تصویر می‌کشید. نمایش "مرگ قطعی است" در روز چهارم جشنواره برای آخرین بار در ساعت‌های 16 و 18 به صحنه می‌رود.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر از بیست و هشتم دی لغایت نه بهمن ماه به دبیری فرهاد مهندس پور در هفت بخش تخصصی در شهر تهران و برخی از مراکز استان‌ها   برگزار میشود.