سرویس تئاتر هنرآنلاین، حمیدپورآذری، مدیر بخش خارج از صحنه (آف استیج) سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: امسال جشنواره تئاتر فجر به دو بخش تقسیم شده است؛ بخش صحنه و بخش خارج از صحنه. هر چه که از فضای استیج بیرون می‌آید را در بخش آف استیج گذاشته‌ایم.

وی درباره اجراهای بخش آف استیج عنوان کرد: 41 اثر به بخش آف استیج جشنواره تئاتر فجر راه یافته است که 6 اثر خارجی، 6 اثر کاربردی، 4 اثر از مهمانان و 17 اثر خیابانی در این بخش حضور دارد و 4 اثر هم از آثار جنبی هستند که در بین آن‌ها آثار شهری هم وجود دارد.

مدیر بخش خارج از صحنه جشنواره تئاتر فجر افزود: 6 اثر کاربردی بخش آف استیج، کارهایی با سوژه هستند نه کارهای در مورد سوژه. مثلاً کاری که در این بخش ارائه می‌شود، در مورد معلولین نیست بلکه با خود معلولین کار شده است.

وی افزود: در بخش آف استیج کاری توسط خانم هاجر عتیقی با بیماران اعصاب و روان انجام شده که نام اثر "آن‌که گفت آری و آن‌که گفت نه" اثر برتولت برشت است.

پورآذری در پایان گفت: توماج دانش بهزادی هم کاری با نوجوانان کانون اصلاح و تربیت انجام داده که "پس از حبس" نام دارد. به صورت کلی انواع تئاترها در بخش آف استیج سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارند.

سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر با شعار "جشن گفتگوی تئاتر ایران" از ۲۸ دی تا ۹ بهمن برگزار می‌شود.