به گزارش هنرآنلاین، جلسه نمایشنامه خوانی "آرش" نوشته بهرام بیضایی و کارگردانی هادی سروری ساعت 18 روز جمعه 8 دی ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

در این جلسه نمایشنامه‌خوانی شیرین صمدی، علیرضا جلالی تبار، و هادی سروری به عنوان نقش خوان حضور خواهند داشت.

هادی سروری درباره برپایی این جلسه نمایشنامه‌خوانی گفت: من تا کنون 11 جلسه نمایشنامه‌خوانی از آثار استاد بهرام بیضایی را برگزار کرده‌ام، اما این جلسه نمایشنامه‌خوانی یکی از متفاوت‌ترین و بهترین اجراهایی است که از آثار این نویسنده و کارگردان بزرگ تئاتر ایران خواهم داشت. من علاوه بر اینکه برای خوانش نمایشنامه "آرش" با اجازه مستقیم استاد بیضایی کار را اجرا می‌کنم، توفیق دیگری هم نصیب من شده است به طوری که ایشان چندی پیش از بنده خواست تا صدای نقش خوانان را حین تمرین جلسات نمایشنامه خوانی ضبط کرده و برای وی ارسال کنم. همین موضوع مقدمه‌ای برای صحبت کردن با این هنرمند ارزشمند پیرامون مسائل مختلف شد و باعث شد تا در این اجرا برای من تبدیل به یک اجرای بسیار ویژه شود.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com  و کانال تلگرام Theatershahr@ مراجعه کنید.

 

مونولوگ "نمایشگاه گرفیتی یاسی، گالری آنینا نوزی، محله‌ی سوهو، نیویورک" در عمارت رو به رو

عمارت روبه‌رو از چهارشنبه ششم دی ماه میزبان مونولوگ "نمایشگاه گرفیتی یاسی، گالری آنینا نوزی، محله‌ی سوهو، نیویورک" است.

 این نمایش به کارگردانی و نویسندگی علی فرشچی و یاسمن مرادی و همچنین نقش آفرینی شادی کرم رودی و صدا پیشگی بانیپال شومون در این تماشاخانه به روی صحنه می‌رود.

یاسمن مرادی نویسنده و کارگردان این نمایش در مورد چگونگی شکل گیری ایده اصلی "نمایشگاه گرفیتی یاسی، گالری آنینا نوزی، محله‌ی سوهو، نیویورک" توضیح داد و گفت: ایده اصلی نمایش ما بر گرفته از جمله اندی وارهول است که می‌گوید در آینده هر کسی برای 15 دقیقه به شهرت می‌رسد. برخورد ما با این جمله همزمان بود با برپایی نمایشگاه آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران. ما اکثر هنرمندان آن نمایشگاه را می‌شناختیم بدون آنکه بدانیم کدام اثر متعلق به کدام هنرمند است. در حقیقت شهرت از یک جایی به بعد ارتباطش را با دلیل و مبدا قطع می‌کند و به مفهومی مجزا تبدیل می‌شود. ایده اصلی نمایش از این گزاره شکل گرفت. ما برای خلق کاراکتر و موقعیت ها تحقیقات زیادی کردیم و اصرار داریم بسیاری از تکه‌های نمایش مستند است.

از دیگر دست‌اندرکاران این نمایش می‌توان به طراح صدا و آهنگساز: حانیه موسوی، طراح صحنه: فراز مدیری، طراح پوستر: میرزا حمید و گروه کارگردانی: آوا علوی و شجاع گیاهی اشاره کرد.

"نمایشگاه گرفیتی یاسی، گالری آنینا نوزی، محله‌ی سوهو، نیویورک" از روز چهارشنبه ششم دی ماه ساعت 18 در عمارت روبه‌رو به روی صحنه می‌رود و علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.