سرویس هنرآنلاین، نمایش‌های "مجلس مختلف‌خوانی" به کارگردانی مرتضی جلیلی‌دوست، "کشیده" به کارگردانی امیر نجفی و "قضیه" به کارگردانی  سجاد امیرمجاهدی از چهارشنبه 9 آبان 1396 در مرکز تئاتر مولوی آغاز به کار کردند.

نمایش "مجلس مختلف‌خوانی" به کارگردانی "مرتضی جلیلی‌دوست" که از منتخبین بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی و نیز جشنواره تجربه است، همه روزه ساعت 17:30 در سالن اصلی این مرکز، روی صحنه می‌رود. این نمایش توسط دانشجویان پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران تولید شده است.

نمایش "کشیده" به کارگردانی امیر نجفی از دیگر نمایش‌های معرفی شده از دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی است که هر شب ساعت 18:30 در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی اجرا می‌شود. نمایش "کشیده"  از حضور دانشجویان دانشگاه سوره بهره می‌برد.

همچنین سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی هر شب ساعت 19 میزبان نمایش "قضیه" به کارگردانی سجاد امیر مجاهدی از دانشکده هنر و معماری است که این نمایش نیز از دیگر برگزیدگان بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی بوده است.

گفتنی است، در نمایش "مجلس مختلف‌خوانی" بازیگرانی چون مصطفی امیری، بهرام تیغ‌نورد، عماد درویشی، امیر شمس و اسماعیل کمالی‌دهقان حضور دارند.

در نمایش "کشیده" نیز هادی شیخ الاسلامی، علی چاقوچی و موژان کردی به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین، در نمایش "قضیه" نیز مهرنوش ستاری، محمد علی ابراهیمی، علی میر‌نژاد و سعید زارعی نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

تخفیف ویژه نمایش کوکوی کبوتران حرام برای دانشجویان

نمایش "کوکوی کبوتران حرم" جدیدترین اثر گروه تئاتر شیوه به نویسندگی علیرضا نادری وکارگردانی افسانه ماهیان با رویکردی اجتماعی و بیان دغدغه‌های زنان که این روزها در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه است تخفیف ۵۰% را برای دانشجویان علاقه‌مند به تماشای این اثر در نظر گرفته است.

نمایش "کوکوی کبوتران حرم" جهت رفاه حال دانشجویان عزیز و آشنایی هر چه بیشتر آنها با نمایشنامه‌های ایرانی ۵۰% تخفیف ویژه برای این عزیزان قائل شده است. دانشجویان محترم می‌توانند در طول هفته با مراجعه به گیشه فروش پردیس تئاتر شهرزاد و ارائه کارت دانشجویی از این تخفیف بهرهمند شوند.

گفتنی است نمایش "کوکوی کبوتران حرم" با غنای ادبی علیرضا نادری به مسائل اجتماعی زنان می‌پردازد و مردم می‌توانند با موضوعات اجتماعی‌ای که این نمایش به آنها می‌پردازد به خوبی ارتباط برقرار کنند.

لازم به ذکراست این نمایش تا 16 آبان ماه تمدید شده است.

همچنین این نمایش 12 پرسوناژ زن دارد و مرضیه بدرقه، بهناز جعفری، ناهید مسلمی، مسیح کاظمی، عاطفه رضوی، فروغ قجابگلی، مرضیه وفامهر، یلدا عباسی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی، شقایق دهقان و شیدا خلیق به ایفای نقش میپردازند.

از عوامل این نمایش می‌توان به منوچهر شجاع (طراح صحنه، لباس و نور)، امیر اسمی (طراح گرافیک)، بامداد افشار (موسیقی)، تورج ثمینی‌پور (مدیر تهیه و تولید)، محمدزمان وفاجویی (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)،‌ روژان کرنژاد (دستیار دوم کارگردان و منشی صحنه)، نونا نیسی و اشکان جذابیان (مدیران صحنه) و البرز تیمورزاده (مسئول عکس و ویدئو) اشاره کرد.

"کوکوی کبوتران حرم" جدیدترین اثر گروه تئاتر شیوه است به کارگردانی افسانه ماهیان از 13 مهر در پردیس تئاتر شهرزاد واقع در خیابان حافظ، نوفل لوشاتو، پلاک 74 هر شب ساعت 19 به صحنه رفته است وتا 16 آبان ماه تمدید شده است.

 

هفته پایانی چهار نمایش در تماشاخانه ایرانشهر

نمایش‌های "بکت" و "گالیله" در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی و "اسطوره می‌شوم" و "دولت ضعیفه" در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر هفته پایانی اجراهای خود را سپری می‌کنند.

2 نمایش "بکت" به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی و "گالیله" به کارگردانی علی پویان که به ترتیب از 13 و 16 مهر در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی به صحنه رفته بودند در روز یک‌شنبه 15 آبان اجرای عمومی خود را پایان خواهند داد.

همچنین 2 نمایش "اسطوره می‌شوم" به کارگردانی رویا نونهالی و "دولت ضعیفه" به کارگردانی اصغر خلیلی در سالن استاد سمندریان نیز که به ترتیب از 13 و 17 مهر در سالن استاد سمندریان اجرای عمومی خود را آغاز کرده بودند در روز سه‌شنبه 16 آبان آخرین اجرای خود را در این مجموعه به صحنه خواهند برد.

 

تماشاخانه ایرانشهر میزبان رئیس و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران شد

رئیس و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران شامگاه جمعه 12 آبان به تماشای نمایش های "دولت ضعیفه" و "اسطوره می شوم" در تماشاخانه ایرانشهر نشستند.

محمدجواد حق‌شناس رئیس و الهام فخاری نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران شامگاه جمعه 13 آبان در تماشاخانه ایرانشهر به تماشای نمایش "دولت ضعیفه" به کارگردانی اصغر خلیلی و "اسطوره می شوم" به کارگردانی رویا نونهالی نشستند.

نمایش "دولت ضعیفه" ساعت 19 و "اسطوره می شوم" ساعت 21 در سالن استاد سمندریان اجرا می‌شوند.

 

آغاز اجرای نمایش "دوزخ" در پردیس تئاتر شهرزاد

"دوزخ" برداشتی آزاد از نمایشنامه  "دربسته " نوشته ژان پل سارتر است. این نمایش به تهیه‌کنندگی صابر احدى به مدت ٣٠ شب در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد بود.

در این نمایش سه نفر در دوزخی حبس شده‌اند که به تصوراتشان از دوزخ شباهتی ندارد.

توماج دانش بهزادی، رویا بختیاری، میترا شیرک‌وند و ایمان اصفهانى ایفاگر نقش‌های "دوزخ"هستند که به کارگردانی رضا اصغرى  از ١٤ آبان ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

همچنین در نمایش دوزخ از مجسمه" بنای یادبود آرامش" اثر نسترن صفایی استفاده شده است.

از دیگر عواملِ این نمایش می‌توان به مجرى طرح: کتایون کیخسروى، مدیرتولید: سهیل ملک‌نژاد، گریم: نازنین طباطبایی، عکاس و گرافیک: شایان کیانی، دستیارکارگردان و برنامه‌ریز: فرشته گلچین، صحنه: ندا سیالی، ساخت تیزر: سپهر کشن‌فلاح، مشاور رسانه‌ای و مدیر تبلیغات: کتایون کیخسروى و طراحی تصویر مجازی: محمدرضا راه‌رخشان اشاره کرد. 

این نمایش از چهاردهم آبان تا چهاردهم آذرماه در پردیس تئاتر شهرزاد  ساعت ١٩ به  نشانی خیابان حافظ، نوفل لوشاتو، پلاک 74 روی صحنه می‌رود.

 

زهرا شایان فر با "11 نفر" به دنیای بازیگری بازگشت

نمایش "11 نفر" با نویسندگی محمداحسان مصحفی و حسام کلانتری و با کارگردانی حسام کلانتری به زودی در خانه‌فرهنگ رایزن روی صحنه می‌رود.

زهرا شایان فر و سیاوش قلعه‌وردی گروه بازیگران "11 نفر" را تشکیل می‌دهند و جوانه دلشاد در بخش کلیپ گروه را همراهی می‌کند. این نمایش آبان‌ماه و به مناسبت دهه آخر صفر روی صحنه می‌رود.

"11 نفر" در بستری تاریخی ماجرای ترور پیامبر را روایت می‌کند اما اثری کاملا مدرن است که تضادها و احساسات انسان را در جهان سیاسی‌اجتماعی عصر حاضر و در سراسر دنیا را نشان می‌دهد.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به حسام کلانتری: طراح صحنه، زهرا شایان فر: طراح لباس، فاطمه حسین‌خانی: طراح گریم، محمداحسان مصحفی: دستیار کارگردان، سید محمد جواد مقیمی: مدیر صحنه، محبوبه فرج‌الهی و هدیه مظفری: عکاس، مینا صفار: روابط‌عمومی، فرید علی‌اکبری: تصویر بردار کلیپ، مجید محبوبی‌راد: صدا بردار کلیپ و نیما کرازی: تدوین کلیپ اشاره کرد.

"11 نفر" جدیدترین اثر گروه تئاتر "صلح" است.