سرویس تئاتر هنرآنلاین: پویان درزی نمایش "خواب خیس ماهی" را از 22 تیرماه در مجموعه تئاتر پایتخت به روی صحنه آورده است. او که بیشتر به عنوان بازیگر شناخته شده است در گفت‌وگو با هنرآنلاین در این‌باره گفت: از ابتدا کارگردانی را دوست داشتم و پیگیر آن بوده‌ام و برای جشنواره‌ها متن ارسال می‌کردم، اما از آنجا که از کارگردانی می‌ترسیدم، زمانی که نمایشنامه پذیرفته می‌شد نمایش را به دوستانم می‌دادم تا آنها کارگردانی کنند. اکنون جشنواره‌ها حال و اوضاع مناسبی ندارند، چرا که گروهی از صفر تا صد مانند اجرای عمومی تمام توان خود را برای اجرا در جشنواره می‌گذارد، اما پس از نمایش در جشنواره، خبری از اجرای عمومی نمی‌شود. سال گذشته نیز نمایش "مرگ طبلیه که صداش بلنده" نوشته اشکان صادقی را در تالار استاد انتظامی به روی صحنه آوردم.

او درباره انتخاب نمایشنامه "خواب خیس ماهی" خاطرنشان کرد: پیش از این در نمایشی با عنوان "دوباره‌خوانی عشق و اندوه" نوشته مهدی میرباقری بازی کرده بودم که اثری کافه‌ای بود. متنش را دوست داشتم و قصد داشتم آن را کارگردانی کنم. پس از مذاکره با این نویسنده چند نمایشنامه دیگر را پیشنهاد داد که یکی از آنها "خواب خیس ماهی" بود، آن را خواندم و تصمیم گرفتم این نمایش را اجرا کنم.

این بازیگر و کارگردان درباره مضمون داستان آن یادآور شد: "خواب خیس ماهی" نمایش کافه‌ای است که معضل اکثر آدم‌های جامعه است که تنها ادای عاشق‌ها را در می‌آورند و عاشقی بلد نیستند و به یک نفر در زندگی‌شان بسنده نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود 2 ماه این نمایش را تمرین کردیم درخصوص انتخاب بازیگران نمایش عنوان کرد: برای انتخاب خیلی اذیت شدم. 3، 4 بار بازیگران عوض شدند اما در نهایت از انتخاب‌هایم راضی هستم چرا که همه بازیگران در جای خودشان قرار دارند و به خوبی ایفاگر نقش‌شان هستند.

درزی درخصوص شیوه اجرایی اثر اظهار داشت: شیوه اجرایی این نمایش رئال است ولی از آنجا که نمایشنامه کافه‌ای است در صحنه سعی کردیم از رئال دوری کنیم. این نمایشنامه به صورتی است که باید میزی با دو صندلی در صحنه گذاشته شود و به همان صورت اجرا شود در غیر این صورت اجرا خراب خواهد شد. روی فضاهای خارج از کافه نیز مانور داده‌ایم و با جذابیت‌های بصری این اثر را از رئال دور کرده‌ایم.

او ضمن بیان اینکه ابتدا قرار بود در سالن دولتی نمایش را اجرا کنیم، گفت: سالنی که با آن وارد مذاکره شدیم ساعت 6 بعدازظهر را پیشنهاد داد که به نظرمان ساعت مناسبی برای اجرای نمایش در تابستان نبود و سپس به ما اعلام شد که اگر نمی‌توانیم در این ساعت اجرا برویم آن را به 4 ماه بعد موکول کنیم که طبیعتاً هماهنگی گروه بعد از 4 ماه کار دشواری خواهد بود. بنابراین دنبال سالن خصوصی رفتیم و خارج از ظرفیت در تماشاخانه پایتخت، نمایش را روی صحنه آوردیم.

پویان درزی در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: اجرای ما ساعت 10:30 شب است و تاکنون با اینکه این اثر به تازگی به صحنه آمده، استقبال خوبی از آن شده است.

نمایش "خواب خیس ماهی" تا 22 مردادماه با بازی نفیسه روشن، پویان درزی، شهره مکری، ارسطو خوش‌رزم، پیام احمدی‌نیا، فرزانه سهیلی، شیرین صمدی و علیرضا مهران روی صحنه است.