سرویس تئاتر هنرآنلاین: نشست رسانه‌ای نمایش "اعتراف" به کارگردانی شهاب حسینی امروز 28 خردادماه با حضور کارگردان، احمد ساعتچیان دستیار و مشاور کارگردان و جمعی از بازیگران و دیگر عوامل این اثر آغاز شد. علی نصیریان بازیگر این نمایش برخلاف تصور در این نشست حضور نداشت. "اعتراف" سومین تجربه حضور شهاب حسینی بر صحنه تئاتر است.

شهاب حسینی پس از توضیحاتی به خبرنگاران درخصوص حواشی پیش آمده درباره روند شکل‌گیری اجرای این نمایش، گفت: اکنون در اوج کاری در سینما و بهره‌مندی از بهترین شرایط مالی، تبلیغاتی و بیلبوردی که دست و پای هر کسی را شل می‌کند، به دلیل فقدان اغنای روحی و درونی، تصمیم به اجرای نمایشی بر صحنه تئاتر گرفتم. هنرمند نیاز دارد تا از حرفه خود لذت ببرد، اما در سینما این اتفاق نخواهد افتاد. با عشق به تئاتر آمده‌ام زیرا خلق اثر ماندگار هنرمند را اغنا خواهد کرد. من نیز دوست نداشتم مانند یک کارمند هر روز سر یک کار مشخص بروم، در نهایت این ناقوس مرگ من بود و با تئاتر تلاشی در جهت بقا کردم.

او در ادامه صحبت‌هایش، افزود: اقتباس همواره دغدغه من بوده است چون محصول تفکر کسانی است که اندیشیدن و امتحان خود را پس داده‌اند. اکنون در سینما تبی شکل گرفته است که تعداد نویسندگان و کارگردانان رو به افزایش است. مگر هر کسی می‌تواند نویسنده باشد؟ پس سهم نویسندگان با آثار خوب چه می‌شود و چه زمانی قرار است آثارشان به عنوان میراث، به نسل بعد انتقال داده شود؟ همیشه حسرت من این بوده که چرا در فیلم‌هایم کمتر از اقتباس‌های مطرح دنیا استفاده شده است.

حسینی ضمن تاکید به اینکه به تئاتر آمده تا نفس بکشد، زیرا احساس خفگی می‌کند،‌ اظهار داشت: تلاشم بر این بوده تا کارهایی انجام دهم که اندیشه و پنداری منتقل شود،‌ در غیر این صورت کار به دلم نمی‌نشیند و درنهایت تمام کارهایم جست‌وجویی برای حقیقت بوده است.

وی با بیان این موضوع که سرمایه‌گذاران برای تولید تئاتر نسبت به سینما راغب‌تر هستند، ‌گفت: سرمایه‌گذاری در تئاتر راحت‌تر است چرا که شرایط آن مشخص است. باید از این شرایط استفاده کرد و پیشنهاد می‌کنم در بخش خصوصی برای این هنر سرمایه‌گذاری شود، زیرا هر برندی موظف است که یک فعالیت و سرمایه‌گذاری فرهنگی داشته باشد.

این بازیگر در ادامه گفت: به دنبال ایجاد پردیس تئاتری هستم. در نظر دارم کمپانی تئاتر ایجاد کنم تا مستمر کار کند. زیرا این نمایش به اندازه یک فیلم سینمایی برای سرمایه‌گذار آن هزینه داشته است.

شهاب حسینی با بیان اینکه در این مملکت به جایی رسیده‌ام که اکنون باید برای آن هزینه کنم یادآور شد: اگر از من بپرسند الگو تو چه کسی است می‌گویم "باغچه بان" به دلیل اینکه مدرسه‌ای به نامش است. شهرت و ثروت به یاد نخواهد ماند،‌ بلکه باید نام نیک باقی بماند.

او ژانر نمایش "اعتراف" را اکشن عنوان کرد و گفت: مفهوم این اثر مهم است و هدف ما ایجاد دلهره در مخاطب نیست.

نشست خبری نمایش

در پایان این نشست حسینی بازیگران و عوامل این نمایش را معرفی کرد و هر کدام توضیحات کوتاهی را ارائه کردند.

مهدی سلسله مدیر ارتباطات بین‌الملل این نمایش نیز از فیلمبرداری همزمان این تئاتر خبر داد و گفت: ایرانیان خارج از کشور می‌توانند این نمایش را بر پرده سینماهای کشور خود ببینند. امیدواریم این اتفاق برای تئاترهای دیگر نیز بیافتد.

نمایش "اعتراف" از 31 خرداد ماه ساعت 21 در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه است. علی نصیریان، شهاب حسینی، صالح میرزا آقایی، نیما رییسی، مهدی بجستانی، میثاق زارع، غزاله نظر، ایلیا نصرالهی، پرند عین بیگی، تنی آواکیان، فاطمه عرب کرمانی، مهران هاشمی و فرنام حقیقت‌جو در این اثر نقش آفرینی می کنند.

دیگر عوامل "اعتراف" عبارتند از: تهیه‌کننده: سهیلا امینی، مشاور پروژه: رضا دادویی، جانشین تهیه‌کننده: مسعود صفوی، مجری طرح و دستیار کارگردان: احمد ساعتچیان، مدیر تولید: محمود اکبرشاهی، طراح صحنه و لباس: مجید لیلاجی، طراح گریم: سارا اسکندری، جلوه‌های ویژه: آرش آقابیک، موسیقی: مهدی حسینی، برنامه‌ریز: فاطمه عرب کرمانی، صدابردار: پوریا ملکی، طراح نور: رضا خزایی، مدیر تبلیغات و مشاور رسانه‌ای: مهسا همتی، مدیر بین‌الملل: مهدی سلسله، مدیر صحنه: علی پازوکی، عکاس: منعم کثیرلو و ساخت تیزر: علی سجادی.