سرویس تئاتر هنرآنلاین: شیوا اردوئی کارگردان جوان که قصد دارد نمایش "داستان خرس‌های پاندا" اثر ماتئی ویسنی‌یک را از 15 تیر ماه در تماشاخانه پالیز به روی صحنه آورد، به هنرآنلاین گفت: سهیلا گلستانی و رضا مولائی بازیگران نمایش "داستان خرس‌های پاندا" اثر نمایشنامه‌نویس فرانسوی رومانیایی، مائنی ویسنی‌یک هستند. این نمایش‌نامه شاخص نخستین بار توسط تینوش نظم‌جو به ایران معرفی شد. او 10 سال پیش، این اثر را به صحنه برد و این بار نمایش "داستان خرس‌های پاندا" برای دومین بار اجرای حرفه‌ای می‌شود.

او در ادامه صحبت‌هایش در خصوص ساختار و تم اصلی این نمایشنامه، خاطرنشان کرد: این اثر متن خاصی است و تم اصلی آن زندگی و مرگ است و اغلب کسانی که حتی از مخاطبان هنر نمایش نبوده‌اند به دلیل ساختار روان و جذاب آن، این نمایشنامه را مطالعه کرده‌اند. معمولاً خواندن نمایشنامه کمی دشوار است اما خواندن این اثر برای افراد مختلف بسیار خوشایند است.

اردوئی با بیان اینکه "داستان خرس‌های پاندا" از آثار شاخص معاصر به شمار می‌رود، اظهار داشت: کارگردانی این نمایش، دومین تجربه کارگردانی حرفه‌ای من به زبان فارسی است. نمایش "اسپانیایی" نوشته یاسمینا رضا  اولین اثری که آن را در تالار گوشه تماشاخانه نیاوران به روی صحنه آورده‌ام. بعد از آن دو نمایشنامه کوتاه از وودی آلن را در قالب یک اجرا در تماشاخانه پایتخت به زبان انگلیسی اجرا کرده‌ام و این نمایش در حقیقت چهارمین تجربه کارگردانی من است.

"داستان خرس‌های پاندا" یکی از معروف‌ ترین آثار ماتئی ویسنی‌یک نمایشنامه‌ نویس، شاعر و روزنامه‌ نگار فرانسوی رومانیایی تبار است که از سال ۱۹۸۸ به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه و اجرا شده است.