سرویس سینمایی هنرآنلاین: "جانگو" (Django)، اولین فیلم بلند داستانی اتین کومار، ماه آینده جشنواره فیلم برلین را افتتاح می‌کند. این فیلم درباره جانگو راینهارت، نوازنده افسانه‌ای جز است.

داستان "جانگو" در 1943 هنگام فرار این موزیسین فرانسویِ متولد بلژیک، از پاریس تحت اشغالِ آلمانی‌ها روی می‌دهد. خانواده راینهارت به عنوان عضوی از اقلیت سینتی، مورد آزار و اذیت نازی‌ها قرار گرفت.

ردا کاتب بازیگر فیلم‌هایی چون "دور از آدم‌ها"، "30 دقیقه بامداد" و "یک پیشگو" در "جانگو" نقش راینهارت را بازی کرده است. فیلم در بخش مسابقه رسمی برلیناله رقابت می‌کند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، دیتر کاسلیک مدیر جشنواره فیلم برلین گفت: جانگو راینهارت یکی از عالی‌ترین پیشگامان موسیقی جز در اروپا و پدر ضرب تند کولی بود. "جانگو"، ماهرانه فصلی از زندگی پرحادثه این موزیسین را تصویر کرده و داستانی نیش‌دار درباره بقاء است. خطر دائم، فرار و ظلم به خانواده‌اش او را از نواختن باز نداشت.

موسیقی راینهارت پای ثابت خیلی فیلم‌ها از جمله "هوانورد"، "مورد عجیب بنجامین باتن" و سه‌گانه "ماتریکس" است. وودی آلن کارهای راینهارت را در فیلم‌های مختلف به کار برده است، از همه معروف‌تر در "شیرین و رذل"، فیلمی که در آن شان پن نقش یک گیتاریست جز را بازی می‌کند که شیفته راینهارت (با بازی مایکل اسپریگ) است.

"جانگو" اولین تجربه کارگردانی کومار است که به عنوان فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده فیلم‌هایی مانند "خدایان و آدم‌ها"، " Haute Cuisine" و "شاه من" شهرت دارد. او فیلمنامه "جانگو" را به همراه الکسیس سالاتکو نوشته است. گروه جز هلندی رزنبرگ تریو موسیقی راینهارت را برای فیلم مجدداً ضبط کرده است.

سسیل دو فرانس، الکس برندمول و اولریش برانهوف از دیگر بازیگران "جانگو" هستند.

پل ورهوفن کارگردان هلندی رئیس هیئت ‌داوران بخش مسابقه بین‌الملل شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم برلین است که 9 تا 19 فوریه 2017 (21 بهمن تا 1 اسفند) برگزار می‌شود.

سال گذشته "درود بر سزار!" به کارگردانی برادران کوئن با بازی جرج کلونی فیلم افتتاحیه جشنواره برلین بود.