سرویس موسیقی هنرآنلاین: سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در حالی در تهران برگزار می‌شود که افتتاحیه و اختتامیه آن با اجرای موسیقی پاپ همراه است.

افتتاحیه در دو سئانس ١٨، ٢١ در برج میلاد برگزار می‌شود و اجرای اول فریدون آسرایی و اجرای دوم مازیار فلاحی است که بعد از اجراهای متعدد در شهرستان‌ها حالا اجرای خود را در تهران به روی صحنه می‌برند. البته این را نباید از قلم انداخت که این دو هنرمند به تازگی تازه‌ترین آلبوم‌های خود را وارد بازار موسیقی پاپ کرده‌اند و می‌توان این طور استنباط کرد که افتتاحیه سی‌امین دوره از جشنواره موسیقی فجر مصادف با اجرای قطعات جدید در این برنامه‌ها خواهد بود، حال به معرفی تازه‌ترین آلبوم‌های این دو هنرمند و پیش بینی روند کاریشان می‌پردازیم:

فریدون آسرایی و اولین اجرای آلبوم "عشق یعنی"

اولین اجرایی سی‌امین جشنواره موسیقی فجر کنسرت فریدون آسرایی‌ست که پس از سه سال چندی پیش آلبوم "عشق یعنی" را منتشر کرده است. او یک هفته پس از انتشار آلبوم خود کنسرتی را به همت موسسه "آوای هنر" در تهران برگزار و آثار عاشقانه‌اش را اجرا کرد پس می‌توانیم اینطور نتیجه بگیریم که بی‌دلیل نیست که افتتاحیه جشنواره به این خواننده واگذار شده است.

فریدون آسرایی که برای نخستین بار در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود درباره اجرا در این جشنواره به هنرآنلاین گفت: نخستین سالی است که در جشنواره روی صحنه می‌رویم و خوشحالم که بعد از سال‌ها فعالیت، مسئولان فرهنگی به کار ما نیز توجه داشتند و به جشنواره دعوت شدیم تا بتوانیم در این رویداد موسیقایی کشورمان سهم داشته باشیم و برای مخاطبان جشنواره به اجرا بپردازیم.

وی افزود: متاسفانه فرصت چندانی برای تمرین نداریم و دو هفته بعد از انتشار تازه‌ترین آلبومم باید برای اجرا در جشنواره آماده می‌شدیم. در هر صورت همه سعی‌مان را می‌کنیم که اجرای خاطره‌انگیزی را داشته باشیم.

این خواننده موسیقی پاپ درباره قطعاتی که در این اجرا روی صحنه می‌برد، توضیح داد: تصمیم دارم کارهایی را که طی سالیان گذشته برایم اعتباری کسب کرده و در دل مردم جای داشته‌اند را روی صحنه ببرم. کارهایی مثل بوی سیب و کبوتر ترانه‌هایی هستند که حال و هوایی متفاوت دارند و تا به حال اجرای صحنه‌ای نداشته‌اند.

آسرایی افزود: من این کارها را برای نخستین بار روی صحنه اجرا می‌کنم. مثلا 10 سال از انتشار ترانه بوی سیب می‌گذرد و فکر می کنم جشنواره فجر محمل خوبی برای ارائه اجرای زنده آن باشد.

در این کنسرت فریدون 12 قطعه اجرا خواهد کرد که علاوه بر قطعات آلبوم جدیدش برخی از آثار قدیمی و خاطره اگیزش را نیز اجرا خواهد کرد. نام بعضی از قطعات این کنسرا ؛ عشق یعنی، یاد تو می‌افتم، جاذبه، یادش بخیر، پشیمونی، فراموش کن، نگاهت، هنوزم چشمای تو، ببخشید و ..... است.

در این کنسرت فیروز ویسانلو (گیتار آکوستیک)، بابک صفرنژاد (هارمونیکا)، هومن نامداری (ساکسیفون)، همایون مجد زاده (گیتار الکتریک)، احسان نی زن (ویولن)، بهنام کریمی (ویولن) و .... به عنوان نوازنده حضور دارند.

مازیار فلاحی به ماه هفتم در تهران

بخش دوم نخستین روز سی امین جشنواره موسیقی فجر هم به کنسرت مازیار فلاحی اختصاص دارد که یکی از خوانندگان با احساس و آرام است که به تازگی با انتشار آلبوم "ماه هفتم" بر سر زبان‌ها افتاده است، "ماه هفتم" آلبومی عاشقانه است که به نوعی سبک مازیار دراین آلبوم تثبیت شده است.

مازیار فلاحی که قطعاتی این آلبوم را پیش از این در کنسرت‌هایش در شهرستان‌ها اجرا کرده قصد دارد "ماه هفتم" را در تهران و در اولین روز سی امین جشنواره موسیقی فجر اجرا کند.

این خواننده در کنسرت خود علاوه بر ماه هفتم، قطعات مست نگاهت، عاشقونه، مترسک، دروغه، قلب یخی، تمام دنیا، گندم، قدم‌هاتو یکم آهسته بردار و طاغت غم را اجرا می‌کند که آهنگسازی آن‌ها را خودش برعهده داشته است.

در گروه مازیار فلاحی، نوید اسکندر نوازنده کیبورد، آشور مرادیان (درام)، میلاد جزئی (گیتار باس)، بابک ایمانی (ویلون)، هادی جداری (ساکسیفون)، داوود جعفری (آکاردئون)، سیامک پناهی (پرکاشن) و ایمن خراسانی (گیتار الکتریک) هنرنمایی می‌کنند.