سرویس موسیقی هنرآنلاین: رشید وطن‌دوست خواننده در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت در تهران و شهرستان‌ها هستم که این کنسرت‌ها قرار است بعد از ایام ماه رمضان برگزار شود.

این خواننده در ادامه بیان کرد: در این کنسرت‌ها به همراه اعضای گروه به اجرای قطعات فولکوریک ایرانی به زبان‌های فارسی و آذری و گیلکی خواهیم پرداخت.

وطن‌دوست خاطرنشان کرد: بیشتر قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شود کلاسیک هستند و با تنظیم‌های جدید هانیبال یوسف به اجرا در می‌آیند.

این خواننده درباره قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود، تاکید کرد: در این کنسرت قطعات توبیو (فولکور بختیاری)، عزیزم سوزه، هی یار، هی یار، آیریلیق (ساخته علی سلیمی با شعر فرهاد ابراهیمی)، اپرای مارشین مال الان (ساخته اوزیر حاجی‌بیف)، منیم عزیز سحر، آوه ماریا (باخ)، لایم لایت (چارلی چاپلین) و ...اجرا می‌شود.

وطن‌دوست افزود: همچنین قطعاتی از آلبوم جدیدم به نام "آیریلیق" که به زودی منتشر می‌شود برای مخاطبان اجرا می‌شود. این اثر موسیقایی شامل 12 قطعه آذربایجانی است، همچنین یک قطعه با عنوان "بهار دلکش" در این اثر وجود دارد که شعر آن از ملک الشعرای بهار است.

این خواننده در پایان گفت: چنگیز صادق اف نوازندگی پیانو این اثر را به عهده دارد که او هم اکنون در سانفرانسیسکو زندگی می‌کند و اهل باکو است.

رشید وطن‌دوست با گذراندن دوره سلفژ سه سال زیر نظر میکل کازاتو استاد آواز ایتالیایی به تربیت صدا و فراگرفتن فنون آواز کلاسیک پرداخت. او حدود سال‌های ۱۳۴۷ و ۱۳۴۸ به استخدام اپرای تهران درآمد و در اپراهای مختلف نقش‌هایی را به عهده گرفت.

او حدود 20 سال سولیست (تکخوان) ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری، حدود ده سال سولیست ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و همچنین سولیست ارکسترهای دیگر بوده است و ضبط صدا با ارکستر رادیو تلویزیون ملی ایران را انجام داده است.

در سال ۱۳۶۷ از طرف شورای عالی ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان درجه یک هنری به وطن‌دوست اهدا شد و در حال حاضر تدریس آواز کلاسیک را به عهده دارد.

او همچنین از خوانندگان سرود "ای ایران" است. قطعه "دانای توس" با همراهی اسفندیار قره‌باغی از آثار او است.