سرویس موسیقی هنرآنلاین: محمد منتشری خواننده درباره موسیقی رمضان به هنرآنلاین، گفت: موسیقی رمضان باید محتوایی عارفانه داشته باشد، زیرا همه ما در این ماه به عبادت خدا می‌پردازیم، در نتیجه محتوای موسیقی این ایام باید عرفانی‌تر باشد، همچنین اشعار این نوع موسیقی باید درباره پروردگار باشد.

این خواننده در ادامه بیان کرد: ریتم این نوع موسیقی نسبت به سایر موسیقی‌های دیگر سنگین‌تر است، در نتیجه هر کسی نمی‌تواند موسیقی رمضان را اجرا کند. البته باید توجه داشته باشیم که موسیقی رمضان باید خاص این ایام باشد.

منتشری تاکید کرد: متاسفانه رادیو و تلویزیون در ماه رمضان بیشتر موسیقی پاپ پخش می‌کنند، در صورتی‌که این کار اشتباه است، زیرا باید در ایام ماه مبارک رمضان از موسیقی خاص این ایام استفاده کنیم تا بتوانیم حال و هوای عرفانی را به مردم منتقل کنیم.

این خواننده در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته از سحر تا افطار موسیقی رمضان از رادیو پخش می‌شد و در ایام سوگواری و شهادت حضرت علی (ع) مداحان می‌خواندند، اما امروزه همه چیز تغییر کرده است و اصلا از موسیقی رمضان استفاده نمی‌شود.

محمد منتشری گفت: همچنین برای موسیقی رمضان از سازهایی مانند کمانچه، تار، دف، ضرب، سه تار، سنتور و... استفاده می‌شود، ولی در گذشته موسیقی رمضان بدون ساز اجرا می‌شد.

این خواننده با اشاره به اینکه موسیقی رمضان در حال منسوخ شدن است، بیان کرد: موسیقی رمضان در هر دستگاهی قابل اجرا است و مهم این است که این نوع موسیقی را به درستی اجرا کنیم زیرا حال و هوای اشعار و موسیقی این ایام باید ملکوتی باشد.