به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات موسیقی عارف، مهدی غلامی کتاب"آوای دف" را همراه با لوح فشرده مربوط به نکات داخل کتاب منتشر کرده است.

مهدی غلامی در مقدمه این کتاب آورده است: شاید برای اولین بار بود که دف پس از انقلاب از کنج خانقاه به میان مردم آمد و طرفداران بی شمار یافت. از این میان، عده ای از نوازندگان این ساز متدی (دستور آموزشی) برای آن نوشتند که همه را ارج می نهیم. تجربه این سال های اخیر و درک محضر استادان موسیقی ایران زمین مرا بر آن داشت تا این مجموعه را گرد آوری و تالیف کنم.

او در ادامه عنوان کرده است: در اینجا مولف کوشیده است تا از منظر دیگر بر امر آموزش بنگرد که تازگی دارد. نوشتن دوئت(دو نوازی) برای استاد و هنرجو، نمونه های صوتی برای همنوازی با سازهای ملودیک(تار و کمانچه) و پیشنهاد الگوی ریتمیک برای آهنگ های خاص، نوشتن ریتم های مختلط و نیز آوردن ریتم های خانقاهی از ویژگی های بارز این مجموعه است.

این کتاب از 4 بخش کلی تشکیل شده است که هر یک از این بخش ها شامل چند عنوان مختلف مانند"وزن در موسیقی قدیم ایران"، "ساختمان و نت نویسی ساز دف و نشانه های آن"، "درس هایی برای خلاقیت نوازندگی و نت نگاری"، "نواختن برخی ریتم های خانقاهی"، "آشنایی با ریتم های ترکیبی و نواختن آنها" ، "یادگیری و اجرای سه لا چنگ"، "یادگیری میزان های مختلط یا لنگ" و "همنوازی با ساز تار استاد کیوان ساکت و کمانچه اشکان مرادی" می‌شود.