سرویس موسیقی هنرآنلاین: استاد بیاض امیرعطایی سازنده مطرح و قدیمی کمانچه و سه‌تار و مدرس دانشگاه، استاد فرمان مرادی سازنده مطرح و برجسته تار و سه‌تار، استاد محمود فرهمند سازنده تار و از بنیانگذاران مرکز ساز سازی چاووش، استاد یوسف پوریا سازنده قدیمی تار و عضو کانون سازندگان ساز خانه موسیقی و داوود فیاض خواننده و استاد آواز صبح امروز با حضور در موسسه حمایت از هنرمندان پیشکسوت و دیدار با سیدعباس عظیمی مدیر این موسسه، با روند چگونگی راه‌اندازی، برنامه‌ها و فعالیت‌های آینده این موسسه آشنا شدند.

در این جلسه سیدعباس عظیمی مدیر موسسه حمایت از هنرمندان پیشکسوت ضمن توضیح چگونگی راه‌اندازی و آغاز به کار این موسسه و با تاکید بر رویکرد این موسسه در حمایت از هنرمندان پیشکسوت به عنوان یک وظیفه اصلی، گفت: اصلی‌ترین وظیفه‌ای که برای این موسسه تعریف شده رسیدگی مستقیم به وضعیت هنرمندان پیشکسوت در تمام رشته‌های هنری است و با توجه به استقبالی که تا امروز هنرمندان پیشکسوت از فعالیت‌ها ما کردند امیدواریم در آینده طیف وسیع‌تری از هنرمندان تحت پوشش حمایت‌های این موسسه قرار بگیرند.

عظیمی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی فروشگاه یا مکانی برای ارائه سازهای با کیفیت موسیقی که مورد تایید کارشناسان، پیشکسوتان و سازندگان برجسته ساز را یکی از برنامه‌های آینده این موسسه عنوان کرد و از خواستار همفکری، حضور و مشارکت هنرمندان حاضر در موسسه که هر یک از بهترین و مطرح‌ترین سازندگان سازهای موسیقی در کشور هستند، شد.

استاد یوسف پوریا سازنده قدیمی تار و عضو کانون سازندگان ساز خانه موسیقی هم در رابطه با پیشنهاد مکانی برای فروش سازهای با کیفیت به هنرمندان و اهالی موسیقی با اشاره به اینکه چنین پیشنهادی پیش از این نیز از سوی خانه موسیقی مطرح شده، گفت: این حرکت بسیار ایده خوبی است که قبلا هم قرار بود اجرا بشود اما در حد حرف ماند و هیچ وقت عملی نشد.

استاد محمود فرهمند سازنده تار و از بنیانگذاران مرکز ساز سازی چاووش نیز در این رابطه گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای این کار در صورت عملی شدن اینست که می‌تواند به مرور فرآیند دلالی ساز را که متاسفانه این روزها بسیار رایج شده و از این بابت بعضی افراد سودجو صاحب درآمدهای کلانی بدست آوردند می‌شود.

این سازنده تار افزود: در حال حاضر تنها جایی است که مردم می‌توانند برای سازهای خود تاییدی از نظر کیفیت بگیرند موزه موسیقی است ولی خرید و فروشی در آنجا صورت نمی‌گیرد. اما اگر چنین مکانی که شما پیشنهاد می‌کنید بخواهد همه‌گیر شود باید تبلیغات زیاد همراه باشد تا همه مردم به ویژه پدر و مادرهایی که می‌خواهند برای فرزندانشان ساز بخرند و دانشجویان و کارآموزان و... بدانند که چنین مکانی وجود دارد که کارشناسانی در آنجا هستند و سازها را با قیمت مناسب و کیفیت خوب می‌توانند تهیه کنند. در این صورت دیگر دلالان ساز بازار خود را از دست می‌دهند.

استاد بیاض امیرعطایی سازنده مطرح و قدیمی کمانچه و سه‌تار و مدرس دانشگاه هم با تایید این ایده اظهار داشت: چنین پیشنهادی در صورتی که عملی بشود بسیار باعث خوشحالی است چراکه امروز جایی که مردم و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی ساز مورد علاقه خود را تهیه کنند و از نظر کیفیت هم خیالشان راحت باشد، وجود ندارد.

در این جلسه استاد فرمان مرادی سازنده مطرح و برجسته تار و سه‌تار با بیان اینکه؛ امروزه هر کس بتواند حتی یک قدم برای هنر و هنرمندان بردارد کار ارزشمندتری حتی از کار هنرمندان انجام داده، گفت: خوشبختانه با دتغییر و تحولاتی که در زمینه مدیریت هنری بوجود امده و آمدن آقای مرادخانی کارهای بسیار خوبی در حال انجام شدن است و در زمینه سازهای موسیقی نیز تاکنون سازهای بسیار خوبی جمع‌اوری شده و این پیشنهاد هم به نظرم در صورت اینکه از کارشناسان این عرصه استفاده شود می‌تواند برای هنرمندان و بخصوص جوانان علاقه‌مند به موسیقی بسیار مفید است.

در این جلسه و پس از استقبال هنرمندان حاضر از پیشنهاد راه‌اندازی فروشگاه یا مکانی برای عرصه سازهای موسیقی تحت نظارت کارشناسان و اساتید پیشکسوت این رشته، مدیر موسسه حمایت از هنرمندان پیشکسوت با تاکید مجدد بر حمایت همه جانبه این موسسه از هنرمندان در عرصه‌های مختلف گفت: موسسه برای راه اندازی این مکان آمادگی دارد و در صورت مهیا بودن مکان و فضای مشخص و همچنین تامین بودجه پذیرای نظرات و مشاوره کارشناسان و اساتید سازنده ساز است.

گزارش تصویری مرتبط