به گزارش هنرآنلاین، آرش کامور آهنگساز و نوازنده ایرانی کمانچه که این روزها آلبوم "راوی" را در بازار موسیقی منتشر کرده است، درباره این آلبوم، گفت: "راوی" مجموعه قطعاتی را شامل می‌شود که در فاصله سال‌های 1388 تا 1389 ساختم. با وجود بدعت و تازگی که این قطعه‌ها دارند، نه تنها به اصالت‌های موسیقی ایرانی پایبند هستند، بلکه حس روایی موسیقی قدیمی و ایرانی را نیز در آن لحاظ شده است.

این نوازنده کمانچه خاطرنشان کرد: آلبوم "راوی" شامل قطعات "شوکران"، "سوگ ناله"، "نوا"، "نهفت"، "چراغی در افق"، "گل‌های کبود"، "رفته از یاد"، "بیداد"، "چهارمضراب بیداد" و "رقص امواج" است. نوازندگان چیره‌دستی از جمله ارژنگ کامکار نوازنده تنبک، ذکریا یوسفی نوازنده دف، کوزه و بندیر، و بهنام معصومی نوازنده دهل، بندیر، کوزه، ضرب زورخانه، مثلث و شیکر در ضبط آن، من را همراهی کرده‌اند. حضور این دوستان هنرمند کمک بزرگی به وجهه هنری این آلبوم کرده است.

کامور ادامه داد: اگرچه بافت آلبوم "راوی" از ارکستراسیون موسیقی ایرانی است، اما تنظیم قطعه "شوکران" در راستای تقویت خط اصلی است نه به رخ کشیدن خطوط تنظیم و هارمونی و کنترپوان و ارکستراسیون و .... در این قطعه بیشتر به محتوا پرداخته‌ام هرچند به رنگ‌آمیزی نیز پرداخته‌ام.

وی تاکید کرد: این قطعات از آواز ابوعطا آغاز می‌شود و با گذری از دستگاه نوا به اصفهان و اشاره‌ای به آن با آواز دشتی خاتمه می‌یابد. "راوی"مجموعه‌ای است که برای مخاطبان ساخته‌ام و به همین دلیل در ساخت آن وقت بسیاری صرف کرده‌ام. گل سرسبد این آلبوم قطعه "شوکران" است که در میان قطعات آلبوم خواهد درخشید. "شوکران" که با ریتم سنگین پنج ضربی است؛ در حقیقت با فضایی ایرانی و جمله‌بندی ایرانی و تنظیم ارکستراسیون زهی ایرانی (کمانچه - کمانچه آلتو -قیچک - قیچک باس) ساخته و تنظیم شده است و با خلق فضایی ایرانی سعی در ایجاد فضاهای بکر و بدیع برای مخاطب دارد.

کامور درپایان گفت: تلاش ما بر این است آلبوم "راوی" در تاریخ 20 شهریور منتشر شود. پخش این آلبوم را در تهران و شهرستان‌ها شرکت پخش جوان بر عهده دارد.

اردشیر کامکار درباره این اثر گفته است: خالق "راوی" از طبیعت پیرامونش و از احساساتی که درک کرده است در این آلبوم حرف می‌زند. او با تاثیری که از فضای پیرامون اجتماع خود گرفته، و بهره‌گیری از آن‌ها به ساخت قطعات آلبوم اقدام کرده است.