به گزارش هنرآنلاین، در پی عدم امکان حضور گروه موسیقی تلفیقی «حجاز» در بخش بین‌الملل به دلیل بروز برخی مشکلات فنی، کمیته بین‌الملل سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با همکاری همه جانبه ارکان مختلف جشنواره، اقدام به دعوت از موریتس ارنست پیانیست شناخته شده آلمانی برای اجرای برنامه در این دوره از جشنواره کرد که با قبول این دعوت، رسیتال پیانو هنرمند آلمانی در همان زمان و مکان جایگزین برنامه لغو شده، شد.

ارنست سال ۱۹۸۶ در آلمان متولد شد و از چهار سالگی نواختن پیانو را آغاز کرد. وی ادامه تحصیل پیانو را در مدرسه موسیقی دیتمولر ادامه داد و در آن موسسه، موسیقی‌شناسی نیز خواند. ارنست، جوایز متعددی در مسابقات معتبر بین المللی کسب کرده است. وی سال ۲۰۰۳، برای تکمیل آموزه‌هایش نزد فویچت ‌واگنر رفت.

موریس1

این پیانیست آلمانی در سال‌های گذشته در بسیاری از سالن‌های بزرگ و معتبر اروپا و آمریکا به اجرای برنامه پرداخته است. این هنرمند جمعه- ۲۷ بهمن ماه- ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی تا از ۲۳ تا ۲۸ بهمن در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، گلستان، مرکزی، مازندران، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، کرمان و هرمزگان و با حضور ۲۱۰۹ هنرمند برگزار می‌شود. جایزه‌های ترانه،‌ موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.