به گزارش هنرآنلاین، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره سرود فجر به صورت یک جشنواره مستقل برای اولین بار در سال جاری، اظهار کرد: در دوره گذشته جشنواره موسیقی فجر، حوزه سرود به عنوان بخشی از این جشنواره محسوب می‌شد اما با توجه به استقبال گسترده از بخش سرود و همچنین بضاعت زیاد و قابل توجهی که در استان‌ها در این زمینه وجود دارد، تصمیم گرفته شد در سال جاری جشنواره سرود فجر به صورت مستقل برگزار شود.

سالاری با بیان اینکه تفکیک سرود از موسیقی در جشنواره فجر، یقیناً در توجه بیشتر به حوزه سرود تاثیرات بسزایی خواهد داشت، گفت: گنجاندن اجراهای سرود در جشنواره موسیقی، سبب می‌شود که این اجراهای تماشایی، تحت‌الشعاع جشنواره موسیقی قرار بگیرند و استعدادهای حوزه سرود کشور آنچنان که باید و شاید، دیده نشوند.

وی در ادامه از استقبال بالای گروه‌های سرود سراسر کشور برای شرکت در جشنواره سرود فجر خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر مرحله داوری اجراها در سطح استان‌ها در حال انجام است و امیدواریم که یک جشنواره فاخر موسیقیایی را شاهد باشیم.

سرود

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سال جاری جشنواره سرود فجر در موقعیت مناسب و زمان مقتضی برگزار خواهد شد، گفت: امیدواریم اتفاقات مبارک، استعدادهای ناب، موسیقی‌های فاخر و شعرهای جذابی را در جشنواره سرود فجر شاهد باشیم.

سالاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در حوزه موسیقی پاپ جشنواره موسیقی فجر، آنطور که باید و شاید نمی‌توانیم وارد حوزه رقابتی شویم، گفت: دلیل این امر آن است که داوری در این حوزه، با مناقشه و چالش‌های فراوانی روبروست؛ بسیاری از داوران، موسیقی پاپ را یک موسیقی مردم‌پسند دانسته و اعتقاد دارند که جشنواره موسیقی فجر باید به این نوع سلیقه هم احترام بگذارد لذا مقوله داوری علمی در خصوص آثار موسیقی پاپ، چندان محلی از اِعراب ندارد.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب از جشنواره موسیقی فجر سال ۱۴۰۲ گفت: استقبال از جشنواره موسیقی فجر امسال به حدی بالا بوده که تعدادی از خواننده‌ها، خودشان برای حضور در جشنواره امسال اعلام آمادگی کرده‌اند؛ امیدواریم در این جشنواره، تلفیقی از حضور چهره‌های صاحب‌نام و همچنین چهره‌های جدید موسیقی را بر روی صحنه شاهد باشیم.