به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام مجید نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال مردم از کنسرت‌های داخلی گفت: کنسرت در کشورمان طی سال گذشته به نقطه قابل توجهی رسیده است.

وی افزود: تعداد کنسرت‌های ماهانه کشور از ۵۰۰ برنامه به بالاتر رسیده و تعداد مخاطبان ثابت آن نیز به یک میلیون نفر افزایش یافته است. این موضوع نشان‌دهنده  پیشرفت چشمگیر در مقایسه با گذشته است که در آن حدود ۴۰۰ هزار نفر برای تماشای کنسرت مجبور به خروج از کشور می‌شدند.

نماینده مردم گناباد در مجلس ادامه داد: کنسرت‌ها دیگر فقط مختص تهران و شهرهای بزرگ نیست و با برگزاری برنامه‌ها در سراسر استان‌ها عدالت فرهنگی را تحقق بخشیده است.

وی در باره برداشت‌های اشتباه از اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد مبنی بر ورود یک میلیون مخاطب از خارج کشور به اشتباه منعکس شد و صحبت او مربوط به مخاطبان داخلی بود. در هر صورت، رشد قابل توجه کنسرت‌ها در ایران نشان از تحول مثبتی دارد.

وی برگزاری کنسرت‌ها و ایجاد برنامه‌های فرهنگی در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران را بیانگر توجه خاص نظام به سلایق فرهنگی مردم عنوان کرد و گفت: رشد کنسرت‌ها در ایران به چند دلیل مهم است؛ حمایت سیاسی؛ حمایت مسولان فرهنگی و هنری از برگزاری کنسرت‌ها فضا را برای رشد آن فراهم کرده است. موضوع دیگر تقاضای مردم است، مخاطبان موسیقی در ایران بسیار زیادند و تقاضا برای تماشای زنده اجراها وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان‌ها به عنوان یکی از دلایل مهم برگزاری کنسرت‌ها در کشور ادامه داد: برگزاری کنسرت در سالن‌های بزرگ تر استان‌ها امکان پذیرش بیشتر مخاطب را فراهم کرده است و پاسخگوی ذائقه فرهنگی مردم در چارچوب فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

نصیرایی در ادامه گفت:  با ادامه این روند می‌توان انتظار بیشتری برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی کشور در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران در سال‌های آینده داشت.