به گزارش هنرآنلاین، فصل سیزدهم پروژه موسیقایی «چند شب» پس از مدت ها وقفه در برگزاری این رویداد، طی روزهای بیستم، بیست ویکم وبیست و دوم دی ماه سال 1402 به میزبانی تالار رودکی تهران برگزار می شود.  

در فصل سیزدهم این پروژه تعدادی از نوازندگان برگزیده و شناخته شده موسیقی ایرانی در قالب کنسرت های تک نوازی، دو نوازی و سه نوازی سازهای ایرانی به اجرای برنامه می پردازند.

افشین معصومی تهیه کننده و مدیربرگزاری پروژه موسیقایی «چندشب» با اشاره به برگزاری این رویداد پس از مدت ها تعطیلی توضیح داد: پس از برگزاری دوره دوازدهم پروژه موسیقایی «چند شب» که در آذرماه سال 1398 برگزار شد، این بار بسیار خوشحالیم که پس از چهارسال سکوت و توقف این پروژه، باردیگر میزبان هنرمندان و مخاطبان فهیم موسیقی در قالب دوره سیزدهم خواهیم بود. به هر حال بعد ازپاندمی کرونا و شرایطی که منجر به توقف در برگزاری کنسرت ها شد، انگیزه ای برای برگزاری این پروژه وجود نداشت اما به عقیده من خلوت گزیدن، اجرا نکردن و صرفا در مباحث آموزشی حضور داشتن از سوی هنرمندان، ضایعه ای دارد که جامعه فرهنگی و دوستدار موسیقی ایرانی را دچار فقدان می کند.

وی افزود: به اعتقاد من موسیقی ایرانی و توجه به آن می بایست به عنوان یک کالای مهم در سبدفرهنگی خانواده ها باقی بماند و ما به واسطه حضور هنرمندان ارزنده این عرصه نباید اجازه دهیم که چنین محصول فرهنگی ارزشمندی به ورطه فراموشی سپرده شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با همت هنرمندان عزیز و تلاشگر حوزه موسیقی دوباره پروژه «چندشب» را راه اندازی کنیم و امیدواریم این شروع خوبی برای ادامه دادن مسیری باشد که برایم بسیاربا اهمیت است.   

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، برنامه کنسرت‌ها به ترتیب زیر اعلام شده است:

*چهارشنبه 20 دی 1402 | ساعت 20

اجرای اول: بهمن فریاد رس نوازنده کمانچه و حمید قنبری نوازنده تمبک

اجرای دوم: احسان ذبیحی فر نوازنده کمانچه

اجرای سوم: شهرام غلامی نوازنده عود

* پنجشنبه 21 دی 1402 | ساعت 20

اجرای اول: نازنین غنی زاده نوازنده کمانچه 

اجرای دوم: میلاد محمدی نوازنده سنتور 

اجرای سوم: سامر حبیبی نوازنده کمانچه – آرش فرهنگفر نوازنده تمبک  

*جمعه 22 دی 1402 | ساعت 20

اجرای اول: پویان عطایی نوازنده سنتور – سهیل اله دادیان نوازنده تمبک

اجرای دوم: مرتضی صنایعی نوازنده نی

اجرای سوم: حسام اینانلو نوازنده کمانچه – پارسا نظری نوازنده کمانچه – فرزانه مهدی زاده نوازنده کمانچه

مجموعه کنسرت‌های «چندشب» به مدیریت افشین معصومی از تیرماه سال 1396 با هدف یادآوری ریشه های اصلی موسیقی  در دوره‌های مختلف طراحی و برگزار شده که در هر دوره به یک، دو یا چند ساز از حوزه موسیقی ایرانی، کلاسیک و نواحی و بخش‌های دیگری از گونه های موسیقی پرداخته می‌شود.

مرحله فروش بلیت دوره سیزدهم پروژه موسیقایی «چند شب» از روز یکشنبه دهم دی ماه آغاز شده و علاقه مندان برای تهیه بلیت کنسرت های این دوره می توانند به سامانه «تیوال» مراجعه کنند.