به گزارش هنرآنلاین، کنسرت آیینی ارکستر موسیقی ملی ایران با اجرای پوئم سمفونی «بانوی آب و آینه» به آهنگسازی صفی صفوی و رهبری همایون رحیمیان ششم دی ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

پوئم سمفونی «بانوی آب و آینه» بر اساس سروده‌ای از عبدالجبار کاکایی و نوشتاری از سیدمهدی شجاعی است که با خوانندگی علی امیرقاسمی و همراهی گروه کُر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان به روی صحنه می‌رود.

پوئم سفمونی «بانوی آب و آینه» شامل هشت بخش؛ «پیشکش»، «عطر یاس»، «فاتح دل‌ها»، «مهر و ماه»، «پدرجان»، «شب دلتنگی»، «این همه تنهایی» و «آسمانی» است.

این کنسرت آیینی به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه‌ریزی شده و ادای دین هنرمندان موسیقی و نوازندگان به بانوی آب و آینه و در رثای ریحانه رسول الله (ص) است.

بانوی

ارکستر موسیقی ملی ایران سال ۱۳۷۷ به همت استاد فرهاد فخرالدینی، با هدف اجرای آثار ارزشمند موسیقی ارکسترال ایرانی تشکیل شد. این ارکستر با ترکیب متناسبی از سازهای ایرانی شامل سنتور، قانون، گروه نوازندگان تار و تارباس، عود و سازهای ضربی در کنار سازهای یک ارکستر سمفونیک بنا نهاده شده است.

بیش از ۲۷۰ قطعه موسیقی در گنجینه ارکستر ملی وجود دارد، این ارکستر زیرمجموعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی است و اکنون با رهبری دائم همایون رحیمیان فعالیت می‌کند. نخستین کنسرت پاییز ارکستر ملی ایران ۲۰ مهرماه با عنوان «پاییزان» به رهبری رحیمیان با اجرای قطعه‌هایی ماندگار از آهنگسازان فقید در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

این ارکستر ۱۳ آبان ماه با عنوان «فصل با باران ما» به رهبری رحیمیان و تک‌نوازی تار مسیح تحویلداری به روی صحنه رفت. ارکستر ملی ایران آذرماه نیز طی پنج شب (۱۴ تا ۱۸ آذرماه) به رهبری استاد مجید انتظامی، منتخبی از آثار این آهنگساز را با عنوان «همراه با خاطره‌ها» اجرا کرد.

همچنین شهریورماه امسال ارکستر ملی ایران با اجرای پوئم سمفونی «وداع» به رهبری همایون رحیمیان، خوانندگی سیدحسام‌الدین سراج و روایت ساعد باقری شاعر و پژوهشگر پیشکسوت به مناسبت اربعین حسینی در تالار وحدت به روی صحنه رفت.