به گزارش هنرآنلاین،گرشا رضایی درباره روند تولید آلبوم EP (کوتاه) «یه روز...» اظهارداشت: نام آلبوم را «یه روز...» انتخاب کرده‌ایم. بر اساس ترانه‌ای به همین نام که در آلبوم گنجانده شده است و برداشتی آزاد برای هر مخاطبی است که آلبوم را گوش می‌کند.

وی گفت: این آلبوم مشتمل بر چهار قطعه است که همگی به صورت آنسامبل تولید شده است که تا ۵۰ نوازنده به تناسب در هر قطعه ساز می‌زنند. ضبط به صورت همزمان و آنسامبل در ایران ضبط شده و همه موضوع‌های فنی اثر در ایران تولید شده است و به لحاظ کیفی بهترین استانداردهای جهانی را رعایت کرده است.

رضایی افزود: معدود آلبوم‌های فارسی زبان بوده‌اند که تلاش‌هایی را در خارج کشور برای تولید آثارشان با ارکسترهای بزرگ کرده‌اند و آثاری جدی در خارج ایران با این مختصات ضبط شده اما بعد از انقلاب این نخستین پروژه با این حجم است که در ایران تولید شده و در موسیقی پاپ ایران بی‌سابقه است.

این خواننده و نوازنده درباره رنگ بندی سازها در آلبوم «یه روز...» بیان کرد: سازبندی این آلبوم از ویولون، ویولا، چلو، فرنچ هورن، گیتار الکتریک، پیانو، گیتار اسپنیش، گیتار آکوستیک، بیس، درام، پرکاشن و... است.

وی اظهارداشت: در همین چهار قطعه، قطعا این آلبوم گران‌ترین آلبوم همه موسیقی پاپ بعد از انقلاب است. من تلاشم بر این بوده که بتوانم اثری فاخر و به لحاظ هنری و تکنیکی، ارزشمند را ارائه دهم. تمام تلاشم بر این بوده که در این آلبوم ابعاد موسیقایی اثر را در اولویت قرار بدهم.

رضایی گفت: امین غفاری مایستر و رهبر ارکستر است. تنظیم و نوشتن پارتیتور را خودم انجام داده‌ام و از این تجربه بسیار لذت بردم. تمامی اعضای ارکستر از نوازنده‌های ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران بودند و قطعا بهترین نوازنده‌های ایران در این اثر ساز زده‌اند. گیتار الکتریک، گیتار اسپنیش، گیتار بیس، گیتار آکوستیک و پیانو را هم خودم زده‌ام و ضبط کرده‌ایم.

این خواننده با بیان اینکه آلبوم «یه روز...» را با بودجه شخصی تولید کرده‌ است، افزود: می‌دانستم هیچ ارگان یا نهادی برای حمایت این اثر پا پیش نخواهد گذاشت. مطمئن بودم که درک تولید این اثر با چنین بودجه و هزینه سنگینی برای بسیاری از همین دوستان، درک راحت و ساده‌ای نیست. کاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید این قبیل آثار فاخر جدی‌تر وارد عمل شود و از تولید این قبیل آثار حمایت کند. موضوع این است که روابط انسانی و مدیریت جامعه به شکلی جدی از مجرای هنر پیش می‌رود اما در دورانی هستیم که کمتر به هنر کلاسیک و فاخر توجه و ارزش قائل می‌شوند.

آلبوم «یه روز...» به آهنگسازی و خوانندگی گرشا رضایی با چهار قطعه و چهار موزیک ویدئوی اختصاصی در هفته‌های آتی روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد.