به گزارش هنرآنلاین، استاد ناهید متولد ۱۳۲۲ بود و از ۱۰ سالگی کار در حوزه موسیقی را آغاز کرد. او از ۱۸ سالگی نزد حسین تهرانی آموزش دید و از شاگردان زنده‌یاد حسن کسایی، نوازنده مطرح نی بود. این نوازنده سابقه همکاری با ارکسترهای ایرانی و خارجی را در کارنامه کاری خود داشت.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اشلامی با انتشار پیامی درگذشت استاد حسن ناهید را تسلیت گفت. در متن پیام اسماعیلی آمده است:

«خبر درگذشت استاد حسن ناهید، نوازنده شهیر، استاد صاحبنام نی و از مفاخر موسیقی ایرانی برای جامعه هنری کشور تلخ و ناگوار است.

‌فقدان این چهره ماندگار و استاد پرآوازه موسیقی را به خانواده آن مرحوم، جامعه هنری و عموم علاقمندان ایشان تسلیت عرض و رحمت و آمرزش الهی را در این روز مبارک برایش مسئلت می‌نمایم.»

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد حسن ناهید، موسیقیدان و نوازنده پیشکسوت نی را تسلیت گفت. در متن پیام تسلیت معاون امور هنری آمده است:

«خبر ضایعه درگذشت هنرمند برجسته استاد حسن ناهید باعث تاسف و تاثر گردید. در تاریخ هنر موسیقی ایران، بخش قابل توجهی از اصالت و هویت سازها برگرفته از حضور اساتید صاحبنامی است که با دل و جان خود، برای اعتلای موسیقی ایران‌زمین عمر گرانبهای خود را صرف کرده‌اند و در این رهگذر استاد حسن ناهید یکی از چهره‌های ماندگار و بی‌بدیل هنر این سرزمین بودند که نوای نی ایشان با روحشان عجین بود.

اینجانب درگذشت استاد حسن ناهید را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری کشور تسلیت گفته و رحمت و غفران الهی و علو درجات را برای ایشان از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»

محمد اله‌یاری فومنی، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد حسن ناهید را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:

«جامعه هنری ایران دگربار در اندوه از دست دادن استادی یگانه اندوهناک شد. بزرگمردی از تبار فرهنگ و هنر موسیقی و چهره ماندگاری که عمری نغمه و نی را به هم آمیخت و اینک از میان ما رفت. 

استاد ناهید شخصیت تکرارنشدنی بود که سال‌ها خالصانه و عاشقانه، خدمات بی‌پایانی را به موسیقی ایران ارائه داد. بی‌شک نام ایشان بر تارک سپیدۀ فرهنگ پُربار موسیقایی این سرزمین خواهد درخشید و هر زمان نام ساز نی بیاید، ناخوادآگاه یاد ایشان در  ذهن تداعی خواهد شد.

درگذشت استاد بزرگ و گرانقدر موسیقی ایران، مرحوم حسن ناهید را به خانواده ایشان و جامعه موسیقی ایران تسلیت عرض کرده و برای دوستداران صدای جادویی و جاودانه "نی" ایشان، صبوری و شکیبایی آرزو می‌کنم. یاد استاد گرامی و راهشان پررهرو باد.»