گروه موسیقی هنرآنلاین: محمدعلی کریمخانی سال ۱۳۲۹ در نرجه استان قزوین دیده به جهان گشود و با اینکه از همان دوران کودکی و نوجوانی در آستان اهل بیت عصمت و طهارت خدمت می‌کرد، با خواندن قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده» با آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد برای مردم ایران و شیعیان سراسر جهان شناخته شد. او این قطعه را با صفای دل و از عمق جان برای امام رضا(ع) خواند و آن را به نماد ارادت مردم ایران به شاه خراسان و امام رئوف تبدیل کرد.

مرحوم کریمخانی از کودکی در مجالس مذهبی آمد و شد داشت و در آستانه جوانی از زادگاهش تاکستان استان قزوین به تهران آمد. جذبه صدای او چنان بود که محمد اصفهانی را گرفت و این خواننده سرشناس که از میانه‌های دهه شصت شمسی با کریمخانی آشنا شده بود، برای شناساندن او تلاش کرد. همایون شجریان هم قطعه «من کجا، باران کجا» از آلبوم «ایران من» را که بر اساس نحوه خواندن زنده‌یاد کریمخانی تهیه شده، به او تقدیم کرده است.

از جمله ویژگی‌های مرحوم کریمخانی می‌توان به حساس بودن در انتخاب شعر جلسه‌های مداحی و خواندن با تمام وجود برای اهل بیت(ع) اشاره کرد. او مناسب‌‌ترین آهنگ‌‌های دستگاه‌‌های موسیقی اصیل ایرانی را برمی‌گزید و با صدای پرصلابت خود آثاری فاخر و ارزشمند و ماندگار ارائه می‌کرد. آلبوم «ساقی سرمست» در رثای شهیدان کربلا و نجوای عاشورایی «حسین آرام جانم، حسین روح و روانم» از دیگر کارهای این مداح اهل بیت است.

قرار است پیکر مرحوم محمدعلی کریمخانی امروز سه‌شنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۶ در استان قزوین، تاکستان، روستای نرجه، میدان ولی عصر(عج) تشییع و در زادگاهش به خاک سپرده شود.

هنرآنلاین درگذشت این پیرغلام اهل بیت عصمت و طهارت و خالق قطعه ماندگار «آمدم ای شاه پناهم بده» را به خاندان کریمخانی، جامعه مداحان و همه مردم ایران تسلیت می‌گوید.