به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، شب گذشته کنسرت موسیقی به خوانندگی حسام الدین سراج با حضور محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید شاه آبادی معاون امور هنری در تالار وحدت برگزار شد.

حمید شاه آبادی در حاشیه کنسرت حسام الدین سراج که شب گذشته به منظور حمایت از زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی با حضور جمعی از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد، عنوان کرد: عالم، محضر تجلی‌های الهی است و هنرمند کسی است که شناخت زیبا و توام با معرفتی نسبت به این عالم دارد.

وی با بیان اینکه هنرمند کسی است که تلاش کرده روح خود را از تعلقات دنیایی رها کند، ادامه داد: هر هنرمند در زمان خلق اثر هنری تعلقش به عالم ماده در نازلترین مرتبه قرار می گیرد. وقتی روح این چنین می تواند پالایش پیدا کند قطعا می تواند با یک عالمی غیر از این عالم ماده ارتباط معنوی برقرار کند و در این فضا است که جرعه خلق اثر هنری اتفاق می افتد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد با اشاره به برگزاری این کنسرت برای کمک به آسیب دیدگان زلزله خاطرنشان کرد: هنرمند واقعی کسی است که بتواند از هنرش برای بیان احساسات و خدمت رسانی به دیگران بهره ببرند.

وی افزود: همیشه فضای هنری ما فضای ایجاد محبت و مودت بوده است. در زمینه موسیقی نیز افرادی کنار هم جمع می شوند تا ارتباط و همدلی با مخاطب خود را تجربه کنند. اکنون این گردهمایی در راستای هدفی والاتر قرار گرفته که نشان می‌دهد هنرمندان قادرند خوشی خود را با دیگران تقسیم کنند.

به گفته شاه آبادی ذات هنر باعث می شود که هنرمندان نگاهشان از یک عالم مادی فراتر برود و درد انسان‌های دیگر را احساس کنند. از این رو خود را در یک حالت دیگری غیر از موقعیت مکانی که در آن واقع شده اند به حساب می آورند و این باعث می شود که انسان از تعلق مادی خود را رها کند و خودش را در یک موقعیت دیگر درک کند.

وی تصریح کرد: در این حالت هنرمند درد و زجر یک انسانی را که زیر آوار مانده است می فهمد و در این فضا قطعا احساس وظیفه بیشتری می کند.

شاه آبادی در پایان متذکر شد: ما امیدواریم در آینده شاهد حضور جدی هنرمندان در فضای خدمت رسانی که قطعا نشات گرفته از دلسوزی است، باشیم.

دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت از زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی اقدام به برگزاری دو کنسرت با هنرمندی حسام الدین سراج و سینا سرلک در روزهای شنبه و یکشنبه 17 و 18 شهریورماه کرده است.