به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، کنسرت موسیقی "وداع" که روایت موسیقایی از واقعه عاشورا بود، شب گذشته نخستین اجرای خود را با حضور محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش های برج میلاد به روی صحنه برد. آهنگسازی این برنامه را محمد میرزمانی مدیر کل دفتر موسیقی و خوانندگی این برنامه را حسام الدین سراج برعهده داشت.

نکته قابل توجه در این برنامه حضور محمد میرزمانی بر روی صحنه بود که رهبری ارکستر را بر عهده داشت. این برای نخستین بار بود که مدیر کل دفتر موسیقی علاوه بر آهنگسازی بر روی صحنه نیز حاضر می شد و رهبری ارکستر را بر عهده داشت.

در این برنامه اشعاری با مضمون عاشورایی که به روایت واقعه عاشورا اختصاص داشت اجرا شد. وحید جلیلوند نیز در کنار ارکستر اشعار را با حس و حالی خاص دکلمه می کرد. شهرام میرجلالی "عود" و داوود ورزیده "نی" تکنوازان ارکستر بودند.

آهنگساز کنسرت "وداع" تلاش کرده بود تا اندوه جاری در واقعه کربلا را در لابه لای صدای سازها بگنجاند و روایت این حادثه را با دکلمه و آواز برای مخاطبان بیان کند. آنچه مسلم بود چه در قطعه های ارکستری و چه در ساز و آوازها این مهم محقق شده بود.

انتخاب حسام الدین سراج برای خوانندگی این برنامه نیز بسیار هوشمندانه صورت گرفته بود، زیرا که صدای این خواننده سوز و گداز ویژه ای در درون خود دارد که همواره توانسته قطعات اندوهگین را به خوبی اجرا کند.

در این میان باید به این نکته اشاره کرد که میرزمانی در جایگاه آهنگساز می توانست در لابه لای قطعات سرشار از اندوه که برای روایت واقعه عاشورا لازم بود، قطعاتی پر شور را نیز بگنجاند تا اندکی از حماسه ها و سلحشوری های واقعه عاشورا روایت می شد.

به هر روی در عرصه موسیقی همواره جای چنین اجراهایی برای واقعه ای بزرگ مانند عاشورا خالی بوده است. حضور آهنگسازان و خوانندگان مطرح در چنین برنامه هایی می تواند به بهترین شکل ممکن واقعه ای بزرگ مانند عاشورا را برای مخاطبان بازآفرینی کند.

در این اجرا که گروه کُر نیز در کنار ارکستر قرار داشت و خواننده را در خواندن اشعار همراهی می کرد، قطعاتی مانند؛ "راز"، "سرخیل مستان"، "غرب آشنا" ساز و آواز، "یک دل و یک یار"، "سر حق" (دکلمه)، "شوخ شیرین"، "همسفر"، "وداع"، "نی نامه"(ساز و آواز) و "گریه خون" اجرا شد.