سرویس موسیقی هنرآنلاین: رضا شایسته نوازنده ویولن و سرپرست و رهبر ارکستر چکاوک درباره فعالیت این روزهای گروه به هنرآنلاین گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم که در ماه خرداد در تالار وحدت کنسرت برگزار کنیم ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا قطعاً برنامه ما تا زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه برگزاری کنسرت بدهد به تعویق خواهد افتاد چون بالأخره بحث سلامت انسان‌ها مطرح است.

وی ضمن تأکید بر این که کرونا زندگی قشر هنرمندان را تحت تأثیر قرار داده است، عنوان کرد: هنرمند با کنسرت و روی صحنه رفتن زنده است و با تشویق‌ها و حمایت‌های مخاطبانش زنده می‌ماند. در حال حاضر شرایط بسیار سختی برای ما به وجود آمده است. وقتی با هنرمندان صحبت می‌کنیم همه افسرده هستند و نمی‌دانند که باید چه کار کنند. برخی از نوازنده‌ها حقوق ثابت و بیمه ندارند و از طرفی برخی از مدرس‌های آموزشگاه ما هستند که درآمدشان کاهش پیدا کرده است.

این نوازنده و مدرس موسیقی درباره نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشگاه موسیقی بیان کرد: در اسفندماه سال گذشته و پیش از ایام عید که شرایط به این صورت نبود، هر عزیزی که تمایل داشت حضوری به آموزشگاه ما مراجعه می‌کرد و ما هم با رعایت نکات بهداشتی به او آموزش می‌دادیم ولی در سال جدید شرایط فرق کرده است.

شایسته با اشاره به این که تاکنون هیچ کلاس آموزشی را آنلاین برگزار نکرده‌ است، تصریح کرد: کلاس‌های آنلاین به درد کسانی می‌خورد که نوازنده حرفه‌ای باشند تا آنلاین بتوانند رفع اشکال کنند، وگرنه برای یک هنرجو که پنج یا شش ماه بیشتر فعالیت نداشته است، کلاس آنلاین نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: تخصص ما آموزش موسیقی به کودکان است و من فکر می‌کنم برگزاری کلاس‌ها به‌‌طور مجازی نمی‌تواند به کودکان چهار پنج ساله کمک کند. به نظر من تأثیری که کلاس‌های حضوری دارد کلاس‌های آنلاین ندارد و کلاس‌های آنلاین فقط به درد نوازنده‌های حرفه‌ای می‌خورد.

رضا شایسته در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که ما هر چه زودتر از این بیماری عبور کنیم و شرایط به حالت عادی برگردد چون واقعاً در این روزها هنرمندان ما دارند به‌سختی زندگی می‌کنند.