به گزارش هنرآنلاین، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تداوم و تقویت تعاملات و همکاری‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و اتریش با معاون سیاست فرهنگی وزارت اروپایی، همگرایی و امور خارجه جمهوری اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد و ارکستر سازهای ملی ایران در وین اتریش برنامه اجرا کرد.

به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی که در رأس هیئتی فرهنگی و گروه سازهای ملی ایران به اتریش سفر کرده است روز سه‌شنبه 21 آبان با خانم دکتر ایندیجین، معاون سیاست فرهنگی وزارت اروپایی، همگرایی و امور خارجه جمهوری اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون سیاست فرهنگی وزارت اروپایی، همگرایی و امور خارجه جمهوری اتریش در این دیدار گفت: مناسبات دیرپا و سنتی جمهوری اسلامی ایران و اتریش در سال‌های اخیر با تحرکات گسترده و چشمگیری مواجه بوده است.

در این دیدار که تعدادی از مدیران بخش‌های مختلف وزارت امور خارجه و صدراعظمی اتریش، کاردار سفارت جمهوری ایران در وین و مدیرعامل بنیاد رودکی حضور داشتند، چشم‌انداز جدیدی در افق همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های فرهنگی، هنری، موسیقی، سینما و تئاتر در شرایط جدید ترسیم شد.

علاوه بر این طرفین در این دیدار ضمن تأکید بر گستره تعاملات و همکاری‌های فرهنگی و هنری دو کشور، نسبت به برگزاری هفته مشترک فرهنگی در وین و تهران، هشتمین دور دیالوگ بین اسلام و مسیحیت، تقویت و توسعه همکاری موزه‌های دو کشور و همچنین فعالیت‌های مشترک در حوزه موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر زمینه‌های متنوع فرهنگی و هنری توافق کردند.

همچنین در این سفر ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی‌اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی با حضور جمع زیادی از ایرانیان مقیم اتریش، تعدادی از علاقه‌مندان به فرهنگ و موسیقی ایران، مقامات محلی، سفرای مقیم و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مستقر در وین در سالن تک گیت وین برنامه اجرا کرد.