سرویس موسیقی هنرآنلاین: دوازدهم مرداد، هفتمین روز سیزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان در تالار رودکی به هنرنمایی نوازندگان جوان سیستان و بلوچستان در بخش‌های قیچک، بنجو، دونلی، آواز و تنبورک، رباب، دهلک، سرنا و دهل اختصاص داشت. نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی، مقابل هیئت داوران متشکل از خداد شکل‌زهی و محمد اسحاق بلوچ نسب قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

حمایت نکردن از نوازندگان جوان باعث دلسرد شدن آن‌ها می‌شود

خداداد شکل‌زهی استاد موسیقی بلوچستان، نوازنده قیچک و عضو هیئت داوران بخش موسیقی نواحی در بخش سیستان و بلوچستان در مورد اجراهای روز هفتم جشنواره موسیقی جوان گفت: اجراهای امسال نسبت به سال گذشته کیفیت بسیار بالایی داشت. شرکت‌کنندگان در تمام رده‌های سنی بهترین اجراها را انجام دادند و من از کیفیت اجراها بسیار راضی هستم.

او با اشاره به این که جشنواره ملی موسیقی جوان یک رویداد بسیار بزرگ در کشور است، تاکید کرد: چنین جشنواره‌هایی باید برگزار شود تا نوازندگان جوان خودشان را محک بزنند. اگر حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت گیرد، به‌طور حتم می‌توانند آینده‌ای درخشان داشته باشند، اما متأسفانه در شهرستان‌ها از این نوازندگان جوان و بااستعداد حمایت نمی‌شود که دلسردی آن‌ها را به همراه دارد.

برگزاری جشنواره موسیقی جوان باعث می‌شود هنرجویان دیده شوند

محمد اسحاق بلوچ‌نسب آهنگساز، نوازنده و دیگر عضو هیئت داوران بخش موسیقی نواحی در بخش سیستان و بلوچستان نیز در مورد اجراهای روز هفتم جشنواره گفت: کیفیت اجراها بسیار خوب بود. امیدواریم در دوره‌های آینده نیز اجراهای بهتری را شاهد باشیم. تنها مشکلی که ما در اجراها داشتیم این بود که تعدادی از شرکت‌کنندگانی که به مرحله نهایی راه یافته بودند، به دلایلی نتوانستند در جشنواره حضور داشته باشند. امیدواریم در دوره‌های آینده شرکت‌کنندگان بیشتری از استان سیستان و بلوچستان در این جشنواره شرکت کنند.

بلوچ‌نسب ادامه داد: در اجراهای روز شنبه، دو نوازنده قیچک بسیار عالی بودند. همچنین تعدادی از نوازندگان سازهای رباب و دهلک نیز بسیار خوب بودند. مسلماً هرچقدر تعداد نوازندگان خوب در جشنواره زیاد باشد، داوری‌ها نیز دشوارتر خواهد شد و بنده به‌عنوان عضوی از هیئت داوران کار بسیار مشکلی برای انتخاب افراد برگزیده خواهم داشت.

او در پایان از جشنواره ملی موسیقی جوان به عنوان یک رویداد بزرگ یاد کرد و گفت: وجود چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به رشد و پیشرفت نوازندگان جوان کمک کند. چنین رویدادهایی باعث می‌شود یک هنرجو پیشرفت کند و شناخته شود.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از ۵ مرداد تا ۵ شهریور در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.