به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ترانه داوودی کهن، گروه موسیقی کهن در روزهای 13 و 14 تیر در موزه هنرهای معاصر اصفهان به صحنه می‌رود. آثار این اجرا را کامیار فانیان آهنگسازی کرده و سجاد مهربانی اجرای آوازها را برعهده دارد.

کامیار فانیان درباره جزئیات این اجرا می‌گوید: این کنسرت در کنار بخش‌های آوازی، شامل چهار تصنیف و یک پیش‌درآمد است که در دستگاه‌های همایون و ماهور نواخته می‌شوند.

نخستین قطعه‌ این کنسرت پیش‌درآمدی با ریتم هفت‌تایی است که از قطعات نواخته شده با سرنا و نقاره در منطقه‌ قشقایی فارس اقتباس شده است. 

وی ادامه می‌دهد: در ادامه تصنیفی اجرا می‌کنیم با عنوان "فسانه و باد" که شعرش از سروده‌های رودکی است. ریتم این قطعه ده‌تایی است. این ریتم در میان مردمان کرد و ترکمن رایج است. در ادامه قطعه‌ای اجرا می‌کنیم که عنوانش "عاشقم اما نمی‌گویم کجا" و شعرش از سروده‌های جامی است؛ این تصنیف در دستگاه همایون ساخته شده است.

تصنیف دیگری هم داریم که بر روی شعری از عراقی ساخته شده و عنوانش "به دست غم گرفتارم" است.

این کنسرت در موزه هنرهای معاصر اصفهان اجرا و به صورت تصویری ضبط می‌شود و بهانه‌ای برای تولید آلبومی تصویری با عنوان "فسانه و باد" است. این کنسرت به همت شرکت ترانه داوودی کهن برگزاری می‌شود.

به گفته‌ فانیان حاصل این اجرا در ماه‌های آینده به صورت آلبومی تصویری با عنوان "فسانه و باد" منتشر می‌شود.

در اجرای پیش رو اعضای گروه کهن عبارتند از؛ کامیار فانیان آهنگساز و نوازنده سه‌تار، سجاد مهربانی آواز، جاوید ابراهیم‌پور نوازنده نی، سامان صادقیان نوازنده رابم و سجاد منصوری نوازنده تنبک.

کنسرت گروه موسیقی کهن در روزهای 13 و 14 تیر از ساعت 21 در موزه هنرهای معاصر اصفهان به آدرس – انتهای خیابان استانداری موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت‌های این کنسرت با شماره‌ی 09138035080 تماس بگیرند.