سرویس موسیقی هنرآنلاین: فریدون ناصحی نوازنده پیانو جمعه 24 خردادماه ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرای تک‌نوازی خود را روی صحنه می‌برد.

ناصحی درباره این اجرا به هنرآنلاین گفت: در این کنسرت آثاری از هنرمندان کلاسیک‌کار بزرگ جهان برای علاقه‌مندان اجرا خواهد شد.

او ادامه داد: در بخش نخست کنسرت، قطعه کاپریج به سبک مجاری از شوپن، امپروم تو ماژور از شوبرت، سه اتود از شوپن، پرلود در دو دیز مینور راخمانینوف، قطعه زنگوله‌ها از لیست و قطعه شد خزان از فرهت- بدیع زاده و در بخش دوم اجرا ۲۴ پرلود از شوپن روی صحنه نواخته خواهند شد.

ناصحی همچنین گفت: در تنظیمات قطعات تغییراتی ایجاد نکردم بلکه فقط آن را تمرین و نت‌هایش را برای اجرا حفظ کردم. این قطعات دست‌چین شده است و تا به حال هر کس به آن گوش داده از آن لذت برده است. به خاطر نوع اجرا این کنسرت قطعاً مخاطبانی چون دانشجویان و افرادی که با پیانو در ارتباط هستند یا موسیقی کلاسیک را دوست دارند لذت بیشتری خواهند برد.

او تأکید کرد: این روزها توجه به آثار کلاسیک در حال کاهش است و اکثر مردم تمایل زیادی به موسیقی پاپ پیدا کردند که خوراک خوبی محسوب نمی‌شود، البته منظور من همه موسیقی‌های پاپ نیست اما برخی از این آثار به‌قدری سخیف هستند که قابلیت شنیدن ندارند.

این موسیقی‌دان اضافه کرد: هدفم این است که این رسیتال‌ها هر سال یکی دو بار چه در وحدت و چه در نیاوران تداوم داشته باشد و البته دوست دارم اجراهایم در شهرستان نیز برگزار شود. امیدوارم در آینده نزدیک این اتفاق محقق شود.

این نوازنده در پایان گفت: متأسفانه این روزها شاهد هستیم که سطح اجراهای صحنه‌ای بسیار افت کرده است. برخی هنرمندان عرصه موسیقی راحت‌طلب شده‌اند و ترجیح می‌دهند بیشتر زمان خود را به تدریس اختصاص داده و کمتر وقت برای اجرای صحنه‌ای بگذارند که نتیجه آن کاهش سطح کیفی اجراها و حضور افرادی است که صلاحیت روی صحنه رفتن را ندارند.