سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست خبری  دومین جشنواره موسیقی هنرجویی امیرجاهد صبح روز دوشنبه 19 آذرماه در در خانه موزه دکتر معین و امیرجاهد با حضور حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی، ابوالفضل رفیع مدیرکل اداره فرهنگی شهرداری تهران و رئیس جشنواره موسیقی امیرجاهد، مهدی سبحانی مدیر خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، حمیدرضا عاطفی دبیر هنری جشنواره و عطا نویدی روابط عمومی خانه موسیقی برگزار شد.

یکی از مهم‌ترین محافل موسیقایی شهر تهران

در ابتدای این نشست خبری، مهدی سبحانی مدیر خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد گفت: این مجموعه که متعلق به شهرداری است در سال 84 افتتاح شد و حدود سه سال است که با حمایت خانه موسیقی و اداره کل فرهنگی شهرداری تهران تبدیل به مجموعه‌ای موسیقایی در شرق تهران شده‌است.

او ادامه داد: هم‌اکنون در این مجموعه کارگاه‌های مختلف آموزشی در حوزه سازهای ایرانی و سازهای جهانی برگزار می‌شود. در عین حال با توجه به رایزنی‌هایی که با خانه موسیقی ایران شد ما مراسم نکوداشت مختلفی در این محل برگزار کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی هم از سوی هنرمندان رو به رو شد. به هر حال این مکان یکی از مهم‌ترین محافل موسیقایی شهر تهران بوده که واقعا جای ارزشمندی است و بسیاری از هنرمندان آن را به‌عنوان یک مرکز مهم موسیقایی که در گذشته وجود داشته می‌شناسند.

سبحانی اضافه کرد: ما تصمیم گرفتیم بعد از برگزاری دوره اول این جشنواره را به‌صورت گسترده در قالب یک رویداد کشوری برگزار کنیم . به هر حال این مکان، محفل بسیار جالبی برای رفت و آمد اهالی موسیقی و ادبیات از جمله روح الله خالقی و دیگر بزرگان بوده است و می‌تواند کانونی برای برگزاری یک جشنواره مهم چون جشنواره موسیقی امیر جاهد باشد.

خانه موسیقی تمام‌قد در کنار جشنواره حضور خواهد داشت

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در این نشست گفت: ما بر حسب وظایفی که داریم باید در کنار تمامی فعالیت‌های موسیقایی باشیم و یکی از این فعالیت ها برگزاری جشنواره موسیقی امیرجاهد است که خانه موسیقی تمام قد در کنار این جشنواره حضور فعال خواهد داشت.

او ادامه داد: جشن خانه موسیقی هم در حال انجام فعالیت‌های پیش زمینه خود بوده و پس از تامین بودجه مربوطه خود در دی ماه برگزار خواهد شد.

ابوالفضل رفیع مدیرکل اداره فرهنگی شهرداری تهران و رئیس جشنواره موسیقی امیرجاهد در ادامه صحبت های نوربخش گفت: حوزه فعالیت‌های بخش فرهنگی شهرداری تهران حوزه فعالیت‌های عمومی بوده که ما باید بستر مخصوص به این بخش را فراهم آوریم که انجمن‌های فرهنگی و تخصصی می توانند در این امر کمک حال ما باشند.

او ادامه داد: در حوزه موسیقی خانه موسیقی صلاحیت لازم را به عنوان یک مرجع دارد و تا این لحظه همکاری بسیار خوبی با ما در این بخش داشته است. ما همچنین در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران برنامه‌های خوبی را در پیش داریم و به بهانه برگزاری جشنواره موسیقی امیر جاهد بخش ویژه ای را در این رویداد طراحی کنیم که می‌تواند فضای مناسبی را برای تببین نسبت موسیقی با انقلاب اسلامی ایجاد کند

رفیع اضافه کرد: همزمان با فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که اداره فرهنگسراها را دنبال می‌کند، یک ساختار هم در معاونت فرهنگی اجتماعی هست که با سیاست‌گذاری معاونت اجتماعی شهرداری تهران انجام می‌شود. البته همکاری‌های مشترکی در این زمینه وجود دارد، اما هر کدام از این دو ساختار کاملا جدا از هم هستند ولی من فکر می کنم نیاز کلان‌شهر تهران به فعالیت‌های هنری به گونه‌ای است که کمبود در آن احساس می‌شود. ما تلاش می‌کنیم طبق وظیفه خود از ظرفیت‌ها استفاده کرده و در جهت کشف استعدادهای حوزه موسیقی کارهایی را انجام دهیم.

دومین جشنواره موسیقی امیرجاهد به همت خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، همکاری خانه موسیقی ایران و اداره کل فرهنگی شهرداری تهران بهمن ماه سال جاری  در بخش های مختلف برگزارخواهد شد.