سرویس موسیقی هنرآنلاین: تور کنسرت‌های گروه قمر به سرپرستی نوید دهقان و خوانندگی حسین نورشرق در شهرهای بزرگ روسیه برگزار می‌شود.

نوید دهقان در خصوص جزییات تور کنسرت‌های گروه قمر در روسیه گفت: در این تور در سه شهر سن‌پترزبورگ، مسکو و ساراتف برنامه‌های مختلفی را اجرا خواهیم کرد. در اولین اجرا در روز یکشنبه 29 مهرماه هم‌زمان با (21 اکتبر) در موزیک هال شهر سن‌پترزبورگ اجرا خواهیم داشت. در این برنامه قطعاتی نظیر "آتشی در دوردست"، "راز"، "شبگیر"، "مست جنون"، "در تماشاگه پاییز" و هنوز از ساخته‌های بنده بر اشعار شعرایی چون مولانا، حافظ، سایه و علیرضا خیابانی اجرا خواهد شد.

او ادامه داد: در دومین شب از اجراهای گروه قمر در اول آبان (23 اکتبر) در مسکو در سالن مالی زال کنسرواتوآر چایکوفسکی کنسرت "شوق رهایی" را برگزار می‌کنیم. در این اجرا برای اولین بار با همراهی کوارتت زهی، سولیست‌های ارکستر سمفونیک آکادمیک دولتی روسیه به نام ا.ف. سوتلانووا تازه‌ترین آثار من را در کنار اعضای گروه قمر اجرا خواهند کرد.

دهقان اضافه کرد: در کنسرت "شوق رهایی" قطعاتی چون "در رهگذار باد"، "با یار من"، "شوق"، "پرواز خون"، "بیار باده"، "تنهایی"، "رهایی" و "مست جنون" با آهنگسازی من و آواز حسین نورشرق شنیده خواهد شد. در این برنامه الکسی گولینیتسکی نوازنده (ویلن و سرپرست کوارتت)، نارینه نانیان (ویلن)، یوگنی شربینو (آلتو) و لودمیلا گوبنیکا (ویلن‌سل) گروه قمر را همراهی خواهند کرد.

این هنرمند ادامه داد: پس از آن در تاریخ سوم آبان (25 اکتبر) به ساراتف در جنوب روسیه می‌رویم و در سالن اصلی کنسرواتوار این شهر کنسرت "راز" را به روی صحنه می‌بریم. تصمیم داریم پیش از شروع سال نو در شهر تهران نیز اجراهایی را داشته باشیم.

این آهنگساز موسیقی اصیل ایرانی همچنین در مورد پیش‌بینی‌اش از استقبال مخاطبان روسی توضیح داد: خوشبختانه مردم کشور روسیه فرهنگ بسیار بالایی دارند. بدون شک اجراهای ما در این کشور همچون گذشته با استقبال بسیار خوبی همراه خواهد بود، چرا که مخاطب با پیش‌زمینه‌ ذهنی و با آگاهی درست فقط برای شنیدن موسیقی ایرانی در سالن حاضر می‌شود و تمام مسائل جانبی اجراها از اطلاع‌رسانی، فروش بلیت، اقامت گروه و ... بانظم بسیار دقیقی انجام می‌شود.

او تأکید کرد: در این اجراها بهزاد رواقی نوازنده (تار)، علیرضا گرانفر (سنتور)، شاهین صفایی (بمتار)، حسین محمدحسینی (نی)، سارا هستی (کمانچه) و سپیده شایان (تنبک) در کنار نوید دهقان آهنگساز و حسین نورشرق خواننده گروه قمر حضور خواهند داشت.

گروه قمر تیرماه سال جاری نیز کنسرتی را تحت عنوان "راز" را در مسکو به روی صحنه برد.