سرویس موسیقی هنرآنلاین: ودود مؤذن‌زاده خواننده، نوازنده، نقاش و پیکرتراش روز 19 مردادماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

او درباره این کنسرت به هنرآنلاین گفت: در این کنسرت با استفاده از سازهای سنتی و مدرن به علاوه سازهای آذری، صرفاً موسیقی آذربایجانی با رپرتواری متفاوت با تنظیم‌های جدید از قطعات فولکلوریک استفاده خواهد شد.

مؤذن‌زاده ادامه داد: ما در این کنسرت قطعات ماندگار آذری مانند "سن قروبان"، "سن گلمز اولدون"، "ساری گلین"، "یاشا" و چند قطعه دیگر را اجرا خواهیم کرد، ضمن آنکه برای اولین بار قطعه "بابا خان" با تنظیمی از سعید اصغری و شعری از کاظم ناظری اجرا خواهد شد که موسیقی آن را خود ساخته و درباره شخصیت مهمی در تاریخ آذربایجان است که هم‌رزم ستارخان بوده است. این کار تنها در یک مراسم اجرا شد و اجرای صحنه‌ای آن برای اولین بار در این کنسرت خواهد بود.

او اضافه کرد: بعد از اجرای تهران روز 22 مردادماه در شهر ارومیه و روز 25 مردادماه نیز با همراهی ارکستر سمفونیک باکو در اردبیل روی صحنه خواهم رفت، همچنین یک اجرای دیگر در روز 28 مردادماه در شهر تبریز صحبت شده که هنوز قطعی نشده است.

این نوازنده همچنین گفت: مسئله مهمی که در موسیقی آذری وجود دارد اجرای مداوم قطعات ماندگار است که علت آن صرفاً عدم رعایت قانون کپی‌رایت است. در واقع شما برای ساخت قطعات جدید نیاز به انتشار آلبوم دارید که برای شما حدود 80 الی 100 میلیون هزینه خواهد داشت که بعد از انتشار تنها به فاصله چند صدم ثانیه بر روی تمامی سایت‌های دانلود جهان قرار می‌گیرد این اصلاً خوب نیست. در کشور ما به دلیل عدم رعایت کپی‌رایت و نبود سرمایه‌گذار مجبور هستیم قطعات ماندگار را اجرا کنیم.

این مؤذن‌زاده در پایان گفت: جدا از آن این کارها باید آن‌قدر تکرار شوند تا ورد زبان مردم شده و در کنسرت‌ها همخوانی صورت بگیرد که زمان زیادی می‌برد. البته ما در تمامی اجراها سعی کرده‌ایم از جدیدترین تنظیم‌ها برای این قطعات استفاده شود و یا یکی دو قطعه جدید در کنار قطعات فولکلوریک داشته باشیم.

وَدود مؤذن‌زاده، فرزند سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی است. او پیش از این نمایشگاه‌های متعدد نقاشی و حجم و کنسرت‌های بزرگ موسیقی را در بسیاری از نقاط جهان برگزار کرده است.