به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، آلبوم"تو مست‌تری یا من؟" با خوانندگی استاد داود آزاد و آهنگسازی جاهد محمدی دوشنبه چهارم تیر ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.

آلبوم "تو مست‌تری یا من؟" با الهام از موسیقی خانگاهی و توجه و رعایت نشانه‌های این موسیقی با ویژگی‌های منحصر به فرد صدای استاد آزاد از جمله، رنگ، جنس، تحریر و... همسویی دارد.

این آلبوم شامل شش تصنیف است که با بداهه خوانی‌هایی کوتاه و تکنوازی سازهایی چون تنبور و عود مجموعه‌ای ده قطعه‌ای را شکل داده است. اشعار این مجموعه از شاعران به نام ایران چون مولانا، حافظ، عطار، شمس مغربی و شاعر و ترانه سرای جوان سینا مشفقی که نوازنده دف این مجموعه نیز هست انتخاب شده است. همچنین از ویژگی‌های دیگر این اثر می‌توان به ارکستراسیون آن اشاره کرد که با وجود سازهایی چون جورا باغلاما (ساز ترکیه‌ای با حضور نوازنده نام آشنای موسیقی ترک کشورمان نوید مثمر)، کنترباس و رباب فضای جدیدی را به مخاطب ارائه می‌دهد. نشر نی داوود انتشار این اثر را بر عهده داشته و طراحی جلد نیز بر عهده جناب وفا طراح آثاری چون لیلی نامه (داوودآزاد)، دریچه (حمید متبسم) و ... بوده است.

سخنرانی علیرضا میر علینقی (منقد و موسیقی شناس) و بهروز رضوی، اجرای قطعاتی از این آلبوم موسیقی با همراهی داود آزاد (عود و تنبور)، جاهد محمدی (تنبور و جورا باغلاما)، نوید مثمر (جورا باغلاما)، صدرا مشفقی (بربط، رباب و بم تار)، محسن عبادتی (کمانچه بأس)، سینا مشفقی (دف و بندیر) و بهنام بوستان (سازهای کوبه‌ای) بخش‌هایی از این برنامه است.

همچنین داود آزاد (عود) و جاهد محمدی (تنبور) تکنوازان آلبوم یاد شده هستند.

داود آزاد متولد ارومیه سال ۱۳۴۲ آهنگ ساز، نوازنده و خواننده موسیقی ایرانی است. وی در سن بیست سالگی فراگیری موسیقی را آغاز کرد. او استادی در این زمینه نداشته و با تحقیق در آثار هنرمندانی چون غلامحسین بیگجه خانی وسعید هرمزی موسیقی را فرا گرفت.

داود آزاد بیش از سیصد کنسرت در ایران، هند، اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و استرالیا به اجرا درآورده است اجراهایی در دانشگاه‌های کمبریج، آکسفورد، لندن و مونیخ و همچنین چندین فستیوال بین‌المللی موسیقی بخشی از کنسرت‌های اوست.

از آلبوم‌های داود آزاد می‌توان از "مکتب تار تبریز" یادواره غلامحسین بیگجه‌خانی، "آی ایشیقی" قطعات آذری با تار ایرانی، آلبوم "در بهار امید" تصنیف نوازی سنتی، "به یاد هرمزی" یادواره سعید هرمزی، "نورجان"، "می بی‌رنگی"، "کوی تو"، "در میخانه"، "لیلی‌نامه"، "دیوان شمس و باخ"، "توهمه، ماهیچ"، و "می صوفی افکن کجا می‌فروشند" نام برد.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعی، سیدخندان، خ جلفا مراجعه کنند. تلفن گویای 20-22872818 داخلی 121 برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.

آهنگسازان جوان در "نشست پژوهشی باشگاه موسیقی" پیانو می‌نوازند

نشست پژوهشی باشگاه موسیقی با "پیانونوازی آهنگسازان جوان" چهارشنبه 6 تیر ساعت 20 در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می‌شود.

اجرای موسیقی با آثار شروین عباسی، نیما عطرکارروشن، علی هاشم لو، افشین مطلق فرد، مسیحا حسن نیا و سینا صدقی آهنگسازان جوان در ارسباران با ساز پیانو بخش‌هایی از نشست باشگاه موسیقی ارسباران است.

قطعات موسیقی توسط کارن سلاجقه، افشین مطلق فرد و مطهر حسینی به اجرا در می‌آورد.

همچنین آثار اجرایی در این نشست با حضور توانا و آروین صداقت کیش منتقد موسیقی، صاحبان آثار، نوازندگان و اهالی موسیقی نقد و بررسی می‌شود.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان خ جلفا مراجعه کنند.