سرویس موسیقی هنرآنلاین: مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی فوتبال 2018 روسیه و به‌طور همزمان رونمایی از سرود رسمی تیم ملی فوتبال عصر روز یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای مراسم بعد از پخش سرود ملی و آیاتی چند از قرآن کریم، تیزری از تیم ملی با اجرای احسان خواجه امیری پخش شد. سپس امیرحسین میثاقی به‌عنوان مجری روی سن آمد. بعد مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران برای سخنرانی روی سن آمد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: خوشحالم همه در این مراسم هستند. امروز پیوندی بین موسیقی و هنر با فوتبال رخ خواهد داد. فوتبال یک پدیده اجتماعی است که با هیچ پدیده‌ای قابل مقایسه نیست. بیش از چهار میلیارد نفر فوتبال می‌بینند. ما بیش از 5 سال است که بهترین تیم آسیا هستیم و با بودجه کمتری نسبت به برخی دیگر کشورهای آسیایی به‌سادگی به جام جهانی صعود کردیم. امیدوارم با این بضاعت کم به خواسته‌های خودمان برسیم.

در ادامه علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی روی سن آمد و گفت: امشب شاهد پیوند هنر و فوتبال هستیم. اردیبهشت‌ماه، به نام شعر، ادب و بزرگداشت شاعران بزرگ نام‌گذاری شده است و خوشحالیم در آخر این ماه، برای کار سترگی ارکسترهای ما دست‌به‌دست هم دادند و آثار مختلفی را تدارک دیدند.

وی افزود: در این شب از چهار قطعه رونمایی می‌کنیم. دو قطعه‌ به آهنگسازی شهرداد روحانی با نام‌های "سرود قهرمانان" و "زنده‌باد تیم ملی"، یک قطعه به آهنگسازی فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی و یک قطعه هم به آهنگسازی بابک زرین و خوانندگی سالار عقیلی با نام "یازده ستاره".

سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر ارشاد نفر بعدی بود که برای سخنرانی به روی سن فرا خوانده شد.

معاون امور هنری گفت: خوشبختانه امسال پیوند مبارکی بین موسیقی و فوتبال برقرار شد و تالار وحدت با این مراسم باشکوه شد. فوتبال توانسته حس مشترکی را در میان انسان‌های روی زمین به وجود بیاورد و موسیقی هم همین ویژگی را دارد، منتها موسیقی از قرن‌ها قبل توانست این حس مشترک را بدون زحمت ترجمه به انسان‌ها منتقل کند.

حسینی افزود: ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی ایران به‌درستی و بدون بودجه دولتی و با حمایت بخش خصوصی توانستند در کنار تیم فوتبال کشورمان قرار بگیرند و در قاب هنر ادای دین کنند.

محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش نیز در این مراسم اظهار کرد: از همه کسانی که به این مراسم آمدند تشکر می‌کنم. دشمنان ما نباید از بمب بترسند بلکه باید از جوانان ما بترسند. به آقای کی‌روش، فدراسیون فوتبال و ۲۳ بازیکن تیم ملی خسته نباشید می‌گویم. قلب ۸۰ میلیون ایران با کی‌روش و سربازانش است. این تجلی فرهنگ ایران است.

پس از صحبت‌های داورزنی، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال روی سن تالار وحدت آمد و گفت: بسیار خوشحالم از مراسمی که برگزار می‌شود. حضور این‌همه جمعیت انگیزه زیادی به ما می‌دهد. این حمایت وظیفه ما را بیشتر می‌کند و نشان می‌دهد که ما قلب تک‌تک ایرانیان را با خود در جام جهانی خواهیم داشت و انگیزه پسرانم دوچندان خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: اصولاً در مراسم‌های این‌گونه افراد متفاوتی حضور دارند اما امروز می‌خواهم از علی دایی دعوت کنم که به روی سن بیاید.

بعد از روی سن آمدن علی دایی، کی‌روش پیشنهادی به مهدی تاج داد که با استقبال حاضرین در سالن همراه شد. کی‌روش گفت: می‌خواهم پیشنهاد بدهم به رئیس فدراسیون فوتبال که علی دایی سفیر همیشگی فوتبال ایران در عرصه بین‌المللی باشد.

آیین بدرقه تیم ملی فوتبال ایران و رونمایی از سرود تیم ملی در تالار وحدت

در ادامه با حضور اعضای ترکیبی از ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران با رهبری شهرداد روحانی، دو قطعه "زنده‌باد تیم ملی" و "سرود قهرمانان" برای حاضران نواخته شد.

همچنین روحانی یک قطعه را نیز که از ساخته‌های یکی از اعضای ارکستر سمفونیک تهران بود به‌طور اختصاصی به کی‌روش تقدیم کرد.

در ادامه فریدون شهبازیان و سالار عقیلی به اجرای قطعه "پیروزی خورشید" پرداختند و سپس ویدئویی از قطعه "یازده ستاره" با صدای سالار عقیلی بر روی تصاویری از افتخارآفرینی‌های ملی‌پوشان فوتبال ایران در تالار وحدت پخش شد.

در پایان این مراسم بازیکن‌های تیم ملی فوتبال و همچنین کارلوس‌ کی‌روش، سرمربی تیم ملی به روی سن فرا خوانده شدند و پس از بوسیدن و رد شدن از زیر قرآن کریم و قرار گرفتن جلوی دوربین عکاسان بدرقه شدند.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی، احمدرضا عابدزاده، اعضای تیم ملی فوتسال بانوان همین‌طور محمدحسین ایمانی خوشخو، مهدی افضلی، عباس سجادی، عبدالجبار کاکایی اصغر همت، عنایت بخشی، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی، پویا امینی، بهاره رهنما، جلیل فرجاد، محمدرضا عیوضی، محمود پاک‌نیت و... از جمله از جمله حاضران این مراسم بودند.