به گزارش هنرآنلاین ، رسیتال پرکاشن الکساندر ونوک هنرمند لهستانی شامگاه یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه در بخش صحنه‌ای سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران با حضور دوستداران موسیقی در حالی برگزار شد که این هنرمند لهستانی در این برنامه چند قطعه از ساخته‌های نادر مشایخی آهنگساز شناخته شده ایرانی را اجرا کرد.

نادر مشایخی آهنگساز شناخته شده ایرانی که در اجرای رسیتال پرکاشن الکساندر ونوک حضور یافته بود، بعد از اجرای این نوازنده لهستانی در خصوص این اجرا که قطعه‌ای از ساخته‌های او نیز نواخته شد به خبرنگار ستاد خبری سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران گفت: قطعه‌ای که من ساخته‌ام برای "کروتالس" نوشته شده، اما از آنجا که این ساز را در ایران نداریم این هنرمند جایگزین مناسبی برای آن انتخاب کرده بود. او اجرای زیبا و پر احساسی  را ارائه داد و برخورد خلاقانه‌ای از کار با صدا را به نمایش گذاشت. در این اجرا شاهد فضایی متفاوت از نواختن قطعات مواجه بودیم و این هنرمند هم با کُنش‌هایی که حین اجرا داشت نشان داد که موسیقی مدرن را خوب می‌فهمد و نوازنده‌ای مجرب است. ونوک در این اجرا انتخاب‌های هوشمندانه‌ای انجام داده بود و یک قطعۀ بسیار پرهیجان از "زناکیس" و قطعه‌ای از من را که فضایی آرام داشت در کنار قطعه‌ای دیگر که جنبه دراماتورژی اجرا را تشدید می‌کرد به خوبی پیوند داده بود.

مشایخی در ادامه در خصوص برگزاری فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران اظهار کرد: به نظر من این فستیوال رشدی صعودی را تجربه می‌کند و این خیلی خوشحال کننده است. همین که این جشنواره توانسته تداوم پیدا کند مسئله بسیار مهمی است و نشان از پشتکار و جدیت برگزارکنندگان آن دارد. خوشبختانه در این رویداد تداوم با رشد کیفی نیز همراه شده است. این فستیوال برای جامعه موسیقی ما بسیار مفید است و ما به برگزاری چنین رویدادهایی نیاز داریم. یکی از نکات با اهمیت این فستیوال آن است که شناخت فردیت هنرمندان نسل جوان را به عنوان یک مولفۀ اجتماعی حمایت و تقویت می‌کند.این مسئله بسیار اهمیت دارد چراکه برخلاف موسیقی جریان اصلی که الگوهای اجتماعی مشخصی را به هنرمندان پیشنهاد می‌دهد، در موسیقی معاصر در واقع الگویی وجود ندارد و هنرمند خود فی‌نفسه باید راه خود را پیدا کند.

لازم به یادآوری است، سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران که از 30 فروردین‌ماه آغاز شده، 7 اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.