سرویس موسیقی هنرآنلاین: رسیتال پیانو آکی کورودا حسن ختام اجراهای فرهنگسرای نیاوران در قالب جشنواره سی و سوم فجر بود.

در این اجرا که با اقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه بود، قطعات طلیعه، شفق و آذرخش اجرا شد. همچنین تکنوازی‌های موفق این دو نوازنده از دیگر بخش‌هایی بود که مورد توجه قرار گرفت. خواجه و معصومی هر دو در نوازندگی موفق عمل کردند و توانستند مخاطبان را تا پایان اجرا با خود همراه کنند.

پریچهر خواجه به سال ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد. موسیقی و نواختن قانون را از سال ۱۳۶۷ با ورود به هنرستان موسیقی دختران نزد ملیحه سعیدی آغاز کرد و در کنار این ساز با نواختن پیانو، تمبک و کمانچه نیز آشنا شد. در سال ۱۳۷۴ با رتبه اول از هنرستان موسیقی فارغ‌التحصیل شد و باز با رتبه اول در دانشگاه هنر پایان‌نامه گرفت. سپس به کسب درجه کارشناسی ارشد آهنگسازی نائل آمد و در حال حاضر در همان دانشگاه تدریس می‌کند.

بهنام معصومی نوازنده چیره دست تنبک از شاگردان رامین رحیمی، پژماه حدادی و ... بوده است که با هنرمندان مطرحی چون دولتمند خالف، همایون شجریان و ... همکاری داشته است.

موسیقی کلاسیک با تنظیم ژاپنی

آخرین اجرای سی و سومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، رسیتال پیانوی خانم آکی کورودا از ژاپن بود که روی صحنه رفت.

این نوازنده چیره دست پیانو در اجرای خود قطعاتی از یوهان سباستین باخ، یوجی تاکاهاشی، کلود دبوسی و هنری کاول را اجرا کرد. شیوه اجرایی او روی صحنه بیشتر شبیه یک اجرایی پژوهشی بود، او در ابتدا اصل اثر هر آهنگساز را نواخته و سپس آن را با تنظیم یک تنظیم کننده ژاپنی نیز می نواخت و درباره تفاوت های دو قطعه با یکدیگر توضیح می داد. این توضیحات توسط مترجمی که روی صحنه حاضر به به مخاطبان ارائه می شد.

این هنرمند ژاپنی تحصیلات خود را در دانشگاه ملی هنرهای زیبای توکیو به اتمام رسانده و در ایتالیا، زیر نظر پروفسور برونو متزنا به ارتقاء سطح دانش موسیقی خود مشغول است. او در اروپا و ژاپن، به عنوان یک نوازنده پیانوی کنسرت، بسیار فعال است. وی برنده جایزه نخست مسابقات موسیقی فرانسه (1993) و مسابقات موسیقی معاصر (نود و هفتمین دوره) است. در سال 1995 او جایزه مسابقات "شاویه مونسلواجه" در اسپانیا را دریافت کرد. به غیر از ریپرتوآرهای کلاسیک، کورودا با آهنگسازان معاصری همچون "لیگتی"، "زناکیس"، "دوناتونی"، "بولز"، "کامپو"، "موچیزوکی" و "تاکه‌میتسو" همکاری می‌کند.  کورودا همچنین در زمینه موسیقی "پیاتزولا" تخصص دارد و در این زمینه 2 سی دی را توسط "جاپن ویکتور" منتشر کرده است. در سال 2004 نیز آلبوم "تارکوس و عکس های یک نمایشگاه" از "کیت امرسون" را با نت نویسی "مائوریتسیو پیساتی" منتشر کرد.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی‌ماه در 6 سالن شهر تهران برگزار شد و امشب در تالار وحدت با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد.