سرویس موسیقی هنرآنلاین: لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر درباره آخرین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: اثری نودویک جلدی به موزه موسیقی تقدیم کردم. حدود ده هزار صفحه از فعالیت‌هایم در این شصت‌ودو سال زندگی موسیقیایی بوده است. از کارهای اخیر می‌توان به پروژه کبیر که با ارکستر سمفونیک لندن ضبط کردم و سلام اثری که در سیزده قسمت بر اساس اشعاری از فردوسی، سعدی، حافظ و مولانا که با ارکستر ضبط‌شده است، اشاره کرد. اثر دفاع مقدس را هم تمام کرده‌ام و به‌زودی با ارکستر لندن ضبط خواهم کرد.

وی افزود: تا بعد از عید برنامه‌ای برای کنسرت ندارم. در دی‌ماه دو کنسرت است که خودم رهبری آن را بر عهده ندارم، یکی برای گروه سازهای ضربی و پیانیست‌هایی است که از سوئیس خواهند بود و دیگری اجرای گروه اپرا است.

او ادامه داد: بهترین راه برای معرفی موسیقی ایرانی برگزاری کنسرت‌ها است. در کنسرت‌ها مردم و علاقه‌مندان به‌خوبی می‌توانند با این‌گونه موسیقی آشنا شده و ارتباط برقرار کنند و موسیقی در دل‌وجانشان رسوخ کند. البته صفحات موسیقی و دی‌وی‌دی‌ها هم به خاطر در دسترس بودن برای ارائه به علاقه‌مندان و معرفی به آن‌ها مناسب هستند. باید آثار بسیاری از موزیسین‌های قدیمی و برجسته ما میان جوانان توزیع شود تا آن‌ها با گوش فرادادن به آن‌ها از غنای موسیقی ایرانی بهره‌مند شوند.

چکناواریان همچنین گفت: در هنر موسیقی به‌ویژه موسیقی ایرانی کیفیت تدریس آموزگاران در رشد فرد هنرجو بسیار حائز اهمیت و حساس است. اگر فردی آموزگار ساز خوبی داشته باشد درصد موفقیت او در این عرصه بیشتر خواهد بود.

این آهنگساز در پایان هم گفت: کتاب جدیدی دارم می‌نویسم و در این کتاب یک سری داستان‌های عاشقانه و افسانه و همچنین یک داستان برای نوه خودم نوشته‌ام. امیدوارم اگر فرصتش پیش آمد این کتاب را چاپ کنم.