به گزارش هنرآنلاین، حاج احمد اقوام‌شکوهی‌ قدمی‌ترین نقاره‌زن حرم رضوی دار فانی را وداع گفت.

حاج احمد اقوام شکوهی، متولد بهار 1305 و اهل مشهد مقدس بود. وی از سال 1324 نقاره‌زن حرم مطهر امام رضا(ع) بوده و هر روز صبح‌ها و عصرها بدون حتی یک روز وقفه، به نقاره‌خوانی پرداخته است.

او میراث‌دار خانواده‌ای بود که نسل در نسل نقاره‌زن حرم امام رضا(ع) بودند، پدربزرگ، عموها و سه برادر دیگر وی نیز نقاره‌زن بودند. دو پسر و نوه‌های او نیز نقاره‌زن هستند.

احمد اقوام‌ شکوهی‌

فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامی، درگذشت "استاد احمد قوام شکوهی" قدیمی ترین "نقاره زن " حرم رضوی را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت مدیر کل دفتر موسیقی چنین آمده است:

  باسمه تعالی

آمدم ای شاه، پناهم بده... 

ارادتمندی از خیل دلسپردگان به آستان ربوبی حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع)؛ دعوت بارگاه تقدیر و رضای الهی را فروتنانه لبیک گفت.

"استاد احمد قوام شکوهی" قدیمی‌ترین "نقاره زن" حرم رضوی، که بیش از هفتاد سال از عمر شریف را هنگام طلوع و غروب خورشید با خلوص باطن، در دعوت زائرین و مجاورین، به حریم مصفای آفتاب کرامت و آستان عنایت رضوی(ع) گذراند و عمری را نفس در نفس معنویت بود، اینک به صحن آمرزش حق- جل جلاله- پیوسته است. 

رحلت این فقید سعید را به جمع خادمین درگاه حضرتش، تسلیت عرض نموده و صبر و اجر خاندان مکرم قوام شکوهی را از پیشگاه خداوند متعال ، مسئلت دارم.

گفتنی است پیکر این مرحوم فردا پنجشنبه 23 آذرماه از ساعت 9:30 صبح از محل حسینیه پیروان نبوی(ص) واقع در خیابان نواب صفوی مشهد مقدس تا حرم مطهر رضوی تشییع می‌شود.

مراسم ترحیم قدیمی‌ترین نقاره‌زن حرم مطهر رضوی نیز روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده ‌صبح و بعد از ظهر از ساعت 9 الی 11 و 14 الی 16 در مسجد العلی واقع در خیابان آیت الله بهجت منعقد خواهد بود.