سرویس موسیقی هنرآنلاین: فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان غرفه هنرآنلاین در بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات شد و توضیحاتی را در خصوص جابجایی دفتر موسیقی، جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی و نقش رسانه‌ها در گسترش هنر ارائه کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین تأخیر در روند صدور مجوز به خاطر جابجایی ساختمان دفتر موسیقی را تکذیب کرد و گفت: تمام تلاش ما این بود که تأخیری در امور رسیدگی به صدور مجوزها اتفاق نیفتد که واقعاً هم موفق بودیم و این اتفاق نیفتاده است. البته جابجایی ساختمان کار سخت و سنگینی است ولی خوشبختانه تلاش همکارانم در این زمینه موفقیت‌آمیز بود و مشکلی پیش نیامد.

مدیرکل دفتر موسیقی درباره روند صدور مجوز آلبوم‌ها، کنسرت‌ها و تک آهنگ‌های موسیقی گفت: از ابتدای امسال یک سری مقررات زائد را حذف کرده و یک سری مقررات را هم تصحیح کردیم تا مقررات مربوطه در زمینه انتشار محصولات موسیقی بروزرسانی شود. حساسیت صدور مجوز موسیقی را درک می‌کنیم و می‌خواهیم تأخیری در این کار اتفاق نیفتد.

فرزاد طالبی در مورد دومین دوره جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی اظهار داشت: موسیقی کلاسیک ایرانی هویت موسیقی ایران است و با اهمیت‌ترین بخش در موسیقی کشور محسوب می‌شود. سال گذشته لزوم برگزاری یک جشنواره مختص موسیقی کلاسیک ایرانی احساس شد و ما اولین دوره آن را برگزار کردیم که خیلی هم موفق بود. امسال دوره دوم این جشنواره برگزار می‌شود که دوباره برگزارکننده آن بخش خصوصی است ولی دولت‌ هم وظیفه خود دانسته از این جشنواره حمایت کند.

طالبی به بخش‌های جدید جشنواره کلاسیک ایرانی اشاره کرد و توضیح داد: در دومین دوره جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، بخش‌های جدیدی همچون بخش پژوهشی به جشنواره اضافه می‌شود و در بخش اجراهای صحنه‌ای هم یک سری تغییرات رخ می‌دهد و کمبودهای سال گذشته برطرف خواهد شد. ان‌شاءالله دومین دوره جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی جای خودش را در میان علاقمندان به موسیقی ایرانی بازخواهد کرد.

مدیرکل دفتر موسیقی در ارتباط با نقش رسانه‌ها در گسترش هنر نیز گفت: رسانه‌ها به ویژه در حوزه فعالیت‌های ایجابی وظیفه‌ای حیاتی در حوزه هنر دارند. توصیه‌ام به همکاران حوزه رسانه این است که بیشتر در حوزه ایجابی کار کنند چون حوزه سلبی یک بخشی است که لاجرم اتفاق می‌افتد. بعضی از رسانه‌ها همچون هنرآنلاین در حوزه فعالیت‌های ایجابی فعالیت می‌کنند ولی فکر می‌کنم هنوز هم جای کار دارد و باید بیشتر به این موضوع بپردازند.

فرزاد طالبی در پایان خاطر نشان کرد: حوزه موسیقی نیازمند خبرنگاران متخصص و با سواد است تا این افراد با دید وسیع و جزئی‌نگری که دارند، مسائل و آسیب‌های روز موسیقی را تحلیل کنند و راه‌حل ارائه بدهند. این کار در نهایت به پیشرفت، اصلاح و بهبود اوضاع موسیقی در جامعه منجر می‌شود.